5 zlatnih pravila za odgoj mentalno snažne djece


Čak i mnogim odraslim osobama, unatoč godinama iskustva, nedostaju osnovne vještine potrebne za rješavanje poteškoća, neuspjeha i odbijanja. Zato je jasno da “što prije počnemo učiti djecu o mentalnoj snazi, oni će biti spremniji za stvarnost odrasle dobi”, smatra Amy Morin, socijalna radnica, psihoterapeutkinja i autorica bestsellera 13 Things Mentally Strong People Don’t Do.

Kako bi vam pomogla u tome, Morin je izdvojila pet zlatnih pravila za odgoj mentalno snažne djece:

1. Neka vam obiteljski prioritet bude brinuti o mentalnom zdravlju

Većina roditelja razgovara s djecom o važnosti brige o svom tijelu. Kažu im da operu zube i razgovaraju o zdravoj prehrani i vježbanju. Ali malo roditelja govori o važnosti brige za vlastiti um. Neka vam prioritet bude i izgradnja mentalnih mišića. Izvodite vježbe mentalne snage kao obitelj i razgovarajte o prednostima mentalnog jačanja.

Također, jasno istaknite da će vam u tome možda ponekad trebati pomoć stručnjaka. Baš kao što posjetite zubara da biste se brinuli o zubima, možda ćete trebati posjetiti terapeuta koji će vam pomoći da brinete o svom umu.

2. Razgovarajte o osjećajima

Studije pokazuju da 60 posto studenata kaže da je bilo akademski pripremljeno za fakultet, ali ne i emocionalno. Većina ovih mladih odraslih osoba kaže da bi voljela da su njihovi roditelji uložili više vremena učeći ih kako se nositi s neugodnim osjećajima poput razočaranja, tjeskobe i samoće.

Osim “ljutnje” ili “uzbuđenja”, većina roditelja rijetko spominje osjećaje. Slijedom toga, djeca ne uče identificirati svoje osjećaje niti stječu vještine potrebne za suočavanje s tim osjećajima, piše Psychology Today.

“Priznajte kako se osjećate i pomozite svojoj djeci da prepoznaju kako se osjećaju. Razgovarajte o tome kako te emocije utječu na vaše odluke”, savjetuje Morin.

3. Naučite dijete kako realno razmišljati

Kad vaše dijete kaže: “Nikad neću razumjeti matematiku”, može biti primamljivo reći: “Ma naravno, hoćeš, dušo.” Ali nuđenje riječi ohrabrenja bez poučavanja djeteta kako da se umiri ustvari nije korisno.
Kad vaše dijete izrazi sumnju u sebe, pretjerano samooptuživanje, ima katastrofalna predviđanja ili pretjerano negativne misli, naučite ga kako drugačije razmišljati. Pokažite mu kako prepoznati beskorisne misli i preoblikovati ih na realniji način.

“Objasnite da vaše misli nisu uvijek istinite i da je ponekad važno dokazati da vaš mozak griješi”, kaže Morin.

U takvim situacijama, djeci recite nešto poput: “Stalno mislim da ću zabrljati kad držim prezentaciju na poslu. Zatim se podsjetim da sam pripremljen i da, ako se potrudim, mogu napraviti dobar posao.”

4. Budite pozitivan primjer

Naučite dijete da nakon lošeg dana u školi mogu doći kući i napraviti nešto pozitivno za sebe. To može biti vježbanje, opuštanje uz knjigu, šetnja ili nešto drugo što ga usrećuje.

Budite dobar uzor i pokažite djetetu da se ponekad ponašate suprotno svojim trenutnim osjećajima kako biste se kasnije bolje osjećali. Recite si nešto poput: “Trenutno se osjećam nekako umorno, ali znam da je dobar izbor otići nam pripremiti večeru, a ne samo sjediti ovdje i gledati televiziju.”

5. Aktivno se bavite rješavanjem problema

Može biti primamljivo riješiti dječje probleme, ali vašem djetetu je potrebna prilika za vježbanje izgradnje vještine rješavanja problema. Oduprite se porivu da spasite svoje dijete kad naiđe na problem. Umjesto toga, potaknite ga da razvije vlastito rješenje. Neka ponekad pogriješi – prirodne posljedice mogu biti neki od najvećih učitelja u životu.

“Rješavajte probleme i zajedno. Bez obzira bori li se vaše dijete s određenim problemom u ponašanju ili ima problema s razumijevanjem druge djece, pokušajte smisliti barem pet rješenja kao tim. Zatim mu pomozite da odabere rješenje koje će iskušati”, predlaže Morin.

IZVOR: INDEX.HR

(ljepotaizdravlje.hr


POVEZANE VIJESTI