Narušeno mentalno zdravlje djece – okidač za vršnjačko nasilje

Prethodnih dana na društvenim mrežama je objavljen snimak vršnjačkog nasilja u jednoj cazinskoj školi. Uz brojne neistine dodatni su problemi nastali i na društvenim mrežama. Postavlja se pitanje koliko i na koji način situacija izazvana koronavirusom utječe na djecu.

[embedded content]

Snimak je navodno nastao prije otprilike dva mjeseca, a prethodnih dana se pojavio na društvenim mrežama. Na snimku dva dječaka uznemiravaju trećeg, a incident je nastao u drugoj srednjoj školi Cazin. Međutim, iz MUP-a su nam rekli da se ovaj incident ne može okarakterizirati kao vršnjačko nasilje jer nije bilo kontinuiteta.

“Mi u ovom trenutku ne možemo još potvrditi da se radi o vršnjačkom nasilju. Snimak je nastao prije više od 2 mjeseca i u ovom slučaju se radi o jednom izolovanom incidentu. Policija je u kontaktu sa svim vinovnicima ovog događaja”, izjavio je Ale Šiljdedić, portparol Uprave policije USK.

Uz video objavljene su i brojne neistine među kojima i to da je riječ o autističnom djetetu, zbog čega se na društvenim mrežama pozivalo na nasilje.

“Igralo se na kartu emocija pa je kazano da je učenik koji je žrtva da je autistično dijete i dijete sa poteškoćama u razvoju što nije tačno”, navodi direktor Druge srednje škole Cazin Haris Ćoralić.

Kako i na koji način situacija sa pandemijom koronavirusa utiče na djecu? Stručnjaci smatraju da ostavlja velike posljedice na mentalno zdravlje djece i na sve negativne pojavne oblike ponašanja. S pandemijom se došlo u situaciju da se moraju mijenjati i porodične i sve ostale životne navike, što je jako stresno i za prosvjetne radnike i za porodicu i za djecu.

“Nekako je sad i pandemija izazvala još veću frustriranost jer nemaju izbora, nemaju izlazaka, ukinuti su socijalni kontakti i onda kada se nađu u takvoj situaciji kao da su zaboravili kako je to biti jedan sa drugim”, smatra psiholog Katarina Mravak Luketina.

“Savjet svima nama jeste da sve nastavne sadržaje, sve naše svakodnevne obaveze koje imamo prema nastavnim planovima i programima, smanjimo, a da pojačamo socijalno interakciju i da radimo sa učenicima i da ih pripremimo za život malo drugačiji nego što je bio prije pandemije”, kaže Fuada Poračanin Cerić, pedagog u Osnovnoj školi Todorovo.

Mentalno zdravlje djece je u ovom vremenu zaista narušeno. Zbog toga se svi moraju uključiti i usmjeriti svoju energiju kako bi kod mladih pokušali razvijati društvene komponente koje su važne za život, a samim tim ne dozvoliti da dođe do nemilih scena kakvim smo svjedočili prethodnih dana, smatraju stručnjaci.

BHRT