Francuska kaznila Google sa 220 miliona eura

Francuski regulator za konkurenciju kaznio je u ponedjeljak Google sa 220 miliona eura (267 miliona dolara) nakon što su utvrdili da je zloupotrijebio dominantnu poziciju na tržištu internet oglasa, javlja AFP. Ovo je jedan u nizu evropskih poteza da zauzmu oštriji stav prema američkim tehnološkim gigantima.

Kazna je dio nagodbe postignute nakon što su tri medijske grupe – News Corp, francuski dnevnik Le Figaro i belgijska Groupe Rossel – optužile Google za monopol nad prodajom oglasa na internetu. Francusko regulatorno tijelo utvrdilo je da je Google omogućio preferencijalni tretman vlastitoj usluzi aukcije oglasa AdX i Doubleclick Ad Exchange platformi, aukcijskoj platformi u stvarnom vremenu.

Otkriveno je da su klijenti koji pokušavaju postaviti oglase na internet stranice ili mobilne aplikacije koristeći konkurentske platforme često plaćali više od onih koji koriste ove dvije Googleove usluge, otkako su pregrupisane pod Google Ad Manager.

Navode da je Google Ad Manager, Googleova platforma za upravljanje oglasima velikih izdavača, favorizovala AdX, svoje vlastito tržište oglasa na mreži, gdje izdavači prodaju prostor oglašivačima u stvarnom vremenu. To su činili naročito davanjem AdX-ovih strateških podataka poput pobjedničkih cijena na aukcijama.

Ova odluka je pokušaj da se uravnoteži borbu za moć nad oglasima na internetu u korist izdavača, koji su bili u usponu u predinternetskoj eri, ali su značajno usponom Googlea i Facebooka, piše Reuters.

Francuski regulator navodi da odluka otvara put izdavačima koji smatraju da su u nepovoljnom položaju da od Googlea traže odštetu. Mnogi izdavači širom svijeta izrazili su nezadovoljstvo zbog praksi oglašavanja koje koriste tehnološki giganti.

Regulator je rekao da Google nije osporavao njihova saznanja i obavezao se na operativne promjene, uključujući poboljšanu interoperabilnost s trećim stranama koje nude usluge internet oglasa.

– Ovo je prva presuda u svijetu koja proučava složene algoritamske procese na aukcijama koji određuju oglašavanje na internetu – rekla je predsjednica regulatornog tijela Isabelle de Silva u izjavi.

Francuski regulator za konkurenciju kaznio je u ponedjeljak Google sa 220 miliona eura (267 miliona dolara) nakon što su utvrdili da je zloupotrijebio dominantnu poziciju na tržištu internet oglasa, javlja AFP. Ovo je jedan u nizu evropskih poteza da zauzmu oštriji stav prema američkim tehnološkim gigantima.

Kazna je dio nagodbe postignute nakon što su tri medijske grupe – News Corp, francuski dnevnik Le Figaro i belgijska Groupe Rossel – optužile Google za monopol nad prodajom oglasa na internetu. Francusko regulatorno tijelo utvrdilo je da je Google omogućio preferencijalni tretman vlastitoj usluzi aukcije oglasa AdX i Doubleclick Ad Exchange platformi, aukcijskoj platformi u stvarnom vremenu.

Otkriveno je da su klijenti koji pokušavaju postaviti oglase na internet stranice ili mobilne aplikacije koristeći konkurentske platforme često plaćali više od onih koji koriste ove dvije Googleove usluge, otkako su pregrupisane pod Google Ad Manager.

Navode da je Google Ad Manager, Googleova platforma za upravljanje oglasima velikih izdavača, favorizovala AdX, svoje vlastito tržište oglasa na mreži, gdje izdavači prodaju prostor oglašivačima u stvarnom vremenu. To su činili naročito davanjem AdX-ovih strateških podataka poput pobjedničkih cijena na aukcijama.

Ova odluka je pokušaj da se uravnoteži borbu za moć nad oglasima na internetu u korist izdavača, koji su bili u usponu u predinternetskoj eri, ali su značajno usponom Googlea i Facebooka, piše Reuters.

Francuski regulator navodi da odluka otvara put izdavačima koji smatraju da su u nepovoljnom položaju da od Googlea traže odštetu. Mnogi izdavači širom svijeta izrazili su nezadovoljstvo zbog praksi oglašavanja koje koriste tehnološki giganti.

Regulator je rekao da Google nije osporavao njihova saznanja i obavezao se na operativne promjene, uključujući poboljšanu interoperabilnost s trećim stranama koje nude usluge internet oglasa.

– Ovo je prva presuda u svijetu koja proučava složene algoritamske procese na aukcijama koji određuju oglašavanje na internetu – rekla je predsjednica regulatornog tijela Isabelle de Silva u izjavi.