Godinama primala penziju koju nije zaradila

Ona je, naime, sredinom 1995. godine poželjela da prima penziju pa je 24. maja podnijela zahtjev Republičkom fondu mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Republike Hrvatske navodeći da ostvaruje pravo na starosnu penziju.

Uz to je priložila radnu knjižicu na svoje ime u kojoj su bili podaci o navodnom ostvarenom radnom stažu u BiH i to u Boksitnim rudnicima u Mostaru te Aluminijskom kombinatu Mostar. Tamo je radila, prema podacima iz njene radne knjižice tačno 32 godine, šest mjeseci i tri dana. Iz knjižice je takođe proizlazilo da je i u Hrvatskoj radila mjesec i jedan dan u trgovini mješovitom robom Vlaka.

S obzirom na “servirane” podatke, Republički fond penzionog i invalidskog osiguranja Republike Hrvatske joj je uvažio ukupno 32 godine, sedam mjeseci i četiri dana radnog staža čime je stekla uslove priznavanja prava na starosnu penziju pa je 13. septembra 1995. doneseno privremeno rješenje o priznanju prava na penziju i zaštitni dodatak.

Prešutila je i HZMO-u potom pravu istinu da uslove za penziju nema pa joj je sve do 31. decembra 2012. na njen račun ‘kapalo’ 476,62 kune mjesečno dakle ukupno 293.657,66 kuna.

Taj novac joj je, prema tvrdnjama zagrebačkog tužilaštva, isplaćen na prevaru jer je lažno prikazivala činjenice i dovela u zabludu hrvatske institucije.

Zagrebački sud ju je osudio na godinu dana zatvora s petogodišnjim uslovom a 15 dana od pravosnažnosti presude mora na državni račun vratiti sve do zadnje isplaćene lipe s kamatama.

Iz potvrde o periodima osiguranja Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje Mostar iz 2012. proizlazi da Vinka G. nema ostvaren staž u BiH.

Takođe, iz rješenja iz iste godine Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje Županijsko-kantonalne administrativne službe za Hercegovačko-neretvansko županiju iščitava se da joj je odbijen zahtjev za ponovno određivanje starosne penzije jer je utvrđeno da je u Hrvatskoj ostvarila mjesec i jedan dan staža dok u BiH, nakon uvida u matičnu evidenciju osiguranika mostarske firme ne postoje dokazi o ostvarenom stažu, piše “Jutarnji “.

Izvor: haber.ba