Prema novoj odluci o opštoj sigurnosti vozila, počevši od danas 7. jula, novi automobili širom Evrope moraju biti opremljeni različitim sistemima pomoći (ADAS), kako bi pomogli vozaču i osigurali bolju zaštitu putnika, pješaka i biciklista. Ovo će u konačnici dodatno podići cijene novih auta.
Već smo ranije pisali o obaveznoj primjeni uređaja poput crne kutije i sistema koji prati prekoračenje brzine i upozorava vozača o tome. Međutim, ti “dodaci” su samo dio od ukupno sedam novih naprednih sistema pomoći vozaču (ADAS) koji postaju obavezni na novim vozilima od danas 7. jula.
Iako su neki novi automobili već bili opremljeni nekim od ovih sistema, iznimki više nema. Dakle, svi novi automobili će morati da budu opremljeni naprednom sigurnosnom opremom koja uključuje nekoliko ključnih tehnologija. To također uključuje sistem za detekciju pospanosti vozača (DDD), koji upozorava vozača kada senzori otkriju gubitak koncentracije zbog umora. Sistem upozorenja na prekoračenje brzine (ISA) obavještava vozača preko vizuelnih ili zvučnih signala o ograničenjima brzine. Sljedeći obavezni sistem je Rear Cross Traffic Alert (RCTA), koji prati saobraćaj, prepreke i osobe pri vožnji unazad.
Ostali dodatni sistemi uključuju upozorenje o napuštanju trake (LDW), koje upozorava vozače ako skrenu iz svoje vozne trake bez signalizacije, zatim sistem automatskog kočenje u nuždi (AEB) koji detektuje moguće sudare s vozilom ispred. Uređaj za blokadu paljenja vozila nakon alkotesta (BAIID) je takođe obavezan, ali će proizvođači za sada trebati ostaviti pripremu za naknadnu ugradnju. Posljednja dva su upozorenja za korištenje sigurnosnih pojaseva za sva sjedišta i na kraju naravno – crna kutija, snimač podataka sličan onima koja se koriste u avionima, a koji se postavlja na šasiju vozila. Podaci se povremeno brišu, ali se zadržavaju na hard disku u slučaju nesreće kako bi se lakše utvrdile okolnosti koje su dovele do toga.
Uvođenjem napredne tehnologije u nove automobile glavni cilj zakonodavca je da napredni sistemi pomoći doprinesu sprečavanju nesreća. Evropska komisija očekuje da će ovi sistemi pomoći da se izbjegne više od 25.000 nesreća sa smrtnim ishodom i najmanje 140.000 teških ozljeda u Evropi do 2038. godine. Od drugih asistenata se, s druge strane, očekuje da imaju mnogo manje efekte. Na primjer, sistem upozorenja na napuštanje trake, koji je također obavezan, trebao bi smanjiti učestalost nesreća za manje od jedan posto.
Ono što brine osiguravajuće kuće, ali i kupce, jeste da dodatna tehnologija poskupljuje popravke. Nova tehnologija kao što su senzori i sistemi kamera moraju se zamijeniti ili ponovo kalibrirati u slučaju reklamacije. Sistem pomoći, na primjer, čini zamjenu vjetrobranskog stakla oko 25 posto skupljom nego prije.
S druge strane, automobili će dodatno poskupiti i udaljiti kupce od kupovine. Nedavno smo pisali o povećanju cijena novih vozila na bh. tržištu u zadnje četiri godine. Moramo računati da će novi automobili s ugrađenom novom opremom automatski dodatno poskupiti. Istovremeno, automobili opremljeni ADAS sistemima sa sobom povlače i rast cijena premija osiguranja.
Ukoliko planirate kupiti novi automobil – ne odugovlačite s tim. Postoje zalihe automobila proizvedenih ranije u ovoj godini, koji imaju samo dio ili nemaju nikako navedene sisteme pomoći.
Objava Novi automobili od danas postaju još skuplji, cijenu podižu novi obavezni sistemi pomoći pojavila se prvi puta na PressMedia.