Notice: Funkcija _load_textdomain_just_in_time je neispravno pozvan. Učitavanje prijevoda za domenu td-cloud-library pokrenuto je prerano. To je obično pokazatelj da se neki kôd u dodatku ili temi prerano pokreće. Prijevodi bi se trebali učitati nakon akcije init ili kasnije. Vidite Ispravljanje grešaka u WordPressu za više informacija. (Ova poruka je dodana u inačici 6.7.0.) in /home/bihvijes/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121 Okruženi smo budalama‘: Pogledajte kako se vozač traktora ‘osvetio’ vlasniku Golfa koji ga je blokirao
Vjerovatno ne postoji vozač koji barem jednom u životu nije doživio neugodnu situaciju da ga drugi vozač ‘blokira‘. Bahatu naviku svakodnevno viđamo na cestama, a brzinskog rješenja nema.
Na dolazak policije ili pauka koji će pomaknuti nepropisno parkirano vozilo čekat ćete predugo.
No, jedan vozač traktora iz Španjolske smislio je ‘inovativno‘ rješenje kojim je riješio frustrirajući problem.
On je naime, na cesti u pokrajini Segovia naišao na nepropisno parkirani Volkswagen Golf koji mu je u uskoj ulici blokirao prolaz.
Vozač Golfa je ostavio auto i otišao…
U videu kojeg je na TikToku do sad pogledalo više od dva miliona ljudi vozač traktora je rekao:
‘Živimo u svijetu okruženi budalama. Rješenje je jednostavno, ugasim motor, uzmem ključ, zaključam i ostavim traktor nasred ceste. Idem doma na ručak!‘ rekao je osvetoljubivi vozač.
Ispod videa se skupilo 2400 komentara koji većinom opravdavaju ovakav potez vozača traktora, no javili su se i oni koji tvrde da ovo nije rješenje.
‘Ako netko napravi glupost, ne moraš i ti napraviti isto. Doći će ti policija i dobit ćeš kaznu‘. ‘Nema potrebe za ovakvom reakcijom, kao što si sam rekao, živimo u svijetu okruženi budalama, a ti si jedna od njih‘.
‘Zar ti nije lakše pokucati na vrata ispred kojih je parkiran Golf?‘ ‘Nazovi policiju ili vučnu službu i riješio si problem, ovako samo dodatno pogoršavaš situaciju‘, stoji u brojnim komentarima.
"Ne želimo više gledati kako palestinsko stanovništvo pati. Zaustavite napade, postignimo prekid vatre, oslobodimo taoce, ali ostavimo narod koji je žrtva Hamasa da živi u miru". Najmanje 146 ljudi ubijeno u protekla 24 sata usljed kontinuiranih izraelskih zračnih udara
U nedjelju, 18. maja, došlo je do ozbiljnih incidenata uoči utakmice između FK Novi Pazar i Crvene zvezde.
Prema saznanjima redakcije Sandžak Danas, situacija je eskalirala kada je grupa navijača Crvene zvezde izašla iz autobusa u naselju Jošanički kej i fizički napala mještane. Tokom incidenta upućivane su uvrede, psovke, te su skandirana imena osuđenih ratnih zločinaca, uključujući i uzvike "Ratko Mladić", što je dodatno uznemirilo lokalno stanovništvo.
Na snimku koji je redakcija dobila, vidi se kolona autobusa koja se zaustavlja. Svjedoci navode da su tada pojedini navijači napustili vozila i krenuli prema civilima. Prema tvrdnjama svjedoka, policija je omogućila vozilima da se kreću izuzetno sporo – "dva na sat" – što je navijačima ostavilo dovoljno vremena da izazovu sukobe.
U jednom trenutku, na snimku se čuje vidno uznemiren mještanin koji izjavljuje:
"Gledaj šta rade! Policija ih pušta da idu dva na sat, da prave probleme ovdje. Izlaze iz autobusa i biju ljude! Ja sam svoju kuću branio! Ovo su narkomani! Ovo je bruka!"
Posebno zabrinjavaju tvrdnje da su tokom sukoba pojedini policijski službenici vrijeđali građane, upućujući im nacionalističke i uvredljive psovke. Jedan od stanovnika Jošaničkog keja, koji je želio ostati anoniman iz sigurnosnih razloga, potvrdio je ovu informaciju: "Ne samo da su ih pustili, nego su i navijali za njih! Kad smo mi krenuli da branimo svoje dvorište, jedan policajac mi je opsovao tursku majku. Je l’ to njihovo poimanje reda i zakona"
Svjedoci tvrde da su navijači Crvene zvezde konstantno provocirali mještane uzvicima i skandiranjem imena Ratka Mladića, dodatno narušavajući ionako napetu atmosferu.
Uprkos tome što su sukobi brzo izmakli kontroli, policija, prema riječima građana, nije adekvatno reagovala. Navijačima nije bilo spriječeno da izađu iz autobusa, niti je pravovremeno uspostavljen red.
Prosječna cijena najma stana u BiH kreće se od 350 KM, dok novouređeni dvosobni stanovi ili oni u centru gradova dosežu i do 2.000 KM mjesečno.
U većim gradovima, minimalna cijena garsonjere kreće se oko 400 KM mjesečno. No, kad se tom iznosu pridodaju režijski troškovi — struja, grijanje, voda, internet — ukupni mjesečni trošak lako prelazi 550–600 KM. Za nekoga ko zarađuje prosječnih 1.500 KM neto, to znači izdvajanje oko 40 % pozamašne plate samo na najam i osnovne troškove život.
Kupovina stana na kredit s druge strane, pokazuje da prosječna cijena dvosobnog stana često doseže 200.000 KM.
Iako su mnoge zemlje regije zabilježile blagi pad ili stabilizaciju tržišta najma stanova nakon epidemije, u Bosni i Hercegovini cijene stanarine nastavljaju rasti, posebno u većim centrima poput Sarajeva, Banje Luke, Mostara i Tuzle. Razlika između najjeftinijih i najskupljih nekretnina u najmu iznosi i do šest puta, što mnogim mladim porodicama i studentima čini pronalazak pristojnog smještaja gotovo nemogućim.
Iako kompanija Telemach BiH tvrdi da su usluge za korisnike kablovske mreže poskupile od 1. aprila ove godine, te da su korisnici o tome uredno informirani putem TV prijemnika i pošte, brojni građani koji su se posljednjih dana obratili portalu Faktor tvrde suprotno — da su im računi uvećani već od januara, i to za po tri konvertibilne marke. Objašnjenje Telemacha
Telemach BiH se oglasio povodom članka objavljenog 12. maja ove godine na portalu Faktor, navodeći da žele korisnicima i javnosti pružiti dodatna pojašnjenja i tačne informacije.
- Kao i sve kompanije koje posluju na dinamičnom tržištu, i Telemach BH je pod uticajem rasta operativnih troškova - uključujući kontinuirana ulaganja u tehnologiju, zaposlene, infrastrukturu i korisničku podršku. Zbog toga smo, nakon pažljive analize, korigovali cijene DTH EON SAT paketa od 1. januara 2025. godine, a zatim i EON paketa na kablovskoj mreži od 1. aprila 2025, u oba slučaja u iznosu od 3 KM - navode iz kompanije.
Tvrde da su svi korisnici pogođeni aprilskim poskupljenjem informisani najmanje 30 dana ranije, što je i zakonski minimum, putem sredstava definisanih Pravilom 69/2013. Obavijesti su, kako kažu, dostavljene u predviđenim rokovima – putem poruka na TV prijemnicima, poštom za korisnike bez digitalnih prijemnika, te objavama na web stranici i u medijima. U slučajevima gdje su korisnici primijetili veće iznose na računima i prije navedenih datuma, Telemach pojašnjava da je riječ o isteku promotivnih pogodnosti, poput oslobađanja od naknade za opremu, koje automatski prestaju po isteku ugovora, u skladu s uvjetima ponude.
- Znamo da ovakve promjene mogu izazvati nedoumice i korisnicima stojimo na raspolaganju za dodatna pojašnjenja - dodaju iz Telemacha.
Iz kompanije također navode da su korekcije cijena donesene s ciljem očuvanja kvaliteta usluge i omogućavanja daljnjih ulaganja, ističući da su unaprijedili aplikacije, proširili EON Video Klub, povećali brzine interneta i modernizirali mrežu.
- Naši korisnici su u središtu svega što radimo i trudimo se da, uprkos tržišnim izazovima, nastavimo pružati vrhunsku uslugu - kažu.
Međutim, korisnici koji su se javljali redakciji portala Faktor tvrde da već mjesecima dobijaju uvećane račune i da nije tačno da su im istekle pogodnosti.
- Nemam nikakve pogodnosti, a račun mi je uvećan još od januara. Prestrašno. Najgore je što ne možete raskinuti ugovor, osim ako im ne isplatite sve do kraja. Trebalo bi da se o ovome oglasi Regulatorna agencija za komunikacije, ali i oni su prilično inertni. Zakon jasno kaže da ako kompanija poveća cijene, potrošač ima pravo raskinuti ugovor bez penala - rekao je jedan od korisnika.
Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH za Faktor potvrđuje da su u posljednjim mjesecima zaprimili jednu žalbu na povećanje cijena kod ovog operatera.
- Obavijest o povećanju cijena operater je slao jednokratnim porukama putem TV uređaja, na što smo ranije upozoravali i RAK i operatere da je to loša praksa. Smatramo da bi kvalitetnije rješenje bilo slanje obavijesti uz mjesečne račune. Potrošači imaju pravo da u roku od 30 dana od prijema obavijesti raskinu ugovor bez penala - navode iz ove institucije. Žalbe stigle i RAK-u
Na upit Faktora odgovorili su i iz Regulatorne agencije za komunikacije kazavši da nisu zaprmili zvanične pritužbe krajnjih korisnika usluga operatora Telemach d.o.o. Sarajevo po osnovu izmjena cjenovnika koje su stupile na snagu od 01. aprila 2025. godine, ali jesu telefonskim putem.
- Telefonskim putem nadležna organizaciona jedinica Agencije zaprimila je dva poziva i jedan pisani upit o navedenom, s tim da su korisnici bili uredno obaviješteni o nastupajućim izmjenama od strane operatora i njihovim zakonskim pravima kao krajnjih korisnika usluga.
Agencija ističe da u skladu sa odredbom člana 20. Zakona o komunikacijama (Službeni glasnik BiH, br. 31/03, 75/06, 32/10 i 98/12) operatori telekomunikacija određuju uvjete poslovanja, opisuju usluge koje nude i preciziraju relevantne cijene. Uvjeti poslovanja, opis usluga i cijene dostavljaju se Agenciji i objavljuju u odgovarajućem obliku. Promjene uvjeta poslovanja i cijene objavljuju se u odgovarajućem obliku najmanje mjesec dana prije stupanja na snagu.
Nadalje, odredbom člana 12. stav (3) Pravila 69/2013 (Službeni glasnik BiH, broj 28/13) propisano je da u slučaju izmjena uvjeta poslovanja, opisa usluga i cijena, uključujući i izmjene dokumenata kao što su cjenovnici, referentne ponude i sl., operatori su dužni da izvrše samo objavljivanje izmjena na način iz stava (1) ovog člana, uz najavu da će integralni ažurirani dokumenti biti obavezno objavljeni na internet stranici i na prodajnim mjestima operatora telekomunikacija najkasnije s danom stupanja izmjena na snagu. Dalje, u stavu (5) navedenog člana propisano je da su izmjene uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga operatori javnih telekomunikacijskih usluga dužni su objaviti 30 dana prije stupanja na snagu.
Za primjenu izmjenjenih uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga koji su u bilo kom smislu nepovoljniji za korisnike, pored obaveze javnog objavljivanja, operatori su dužni da, najmanje 30 dana prije stupanja izmjena na snagu, pismenim ili elektronskim putem, uključujući SMS, obavijeste postojeće korisnike, na koje se najavljene izmjene odnose, o namjeravanim izmjenama i pravu korisnika u pogledu važećeg ugovora.
Odredbom člana 13. Pravila 69/2013 propisano je da u slučaju primjene izmijenjenih uvjeta, opisa i cijena usluga, koji su u potpunosti nepovoljniji za korisnike, postojeći korisnik na kojeg se izmjene odnose ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog, a uplaćenog od strane korisnika, novčanog iznosa u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena, osim u slučaju ako su te izmjene posljedica regulatornih obaveza, izmjena poreza na dodatu vrijednost ili posljedica izmjena veleprodajnih cijena i drugih obaveza utvrđenih od strane nadležnih institucija, na koje operator telekomunikacijskih usluga nema uticaj.
Agencija upućuje krajnje korisnike usluga da se u skladu s odredbama pretplatničkog ugovora i općim uvjetima poslovanja prvenstveno obrate pisanim putem sa svojim pritužbama operatoru čije usluge koriste ukoliko smatraju da su na bilo koji način njihova korisnička prava povrijeđena - stoji u odgovoru RAK-a za Faktor.
Iako su inflacija i globalna neizvjesnost i dalje prisutne, čelnik Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić uvjeren je da će i ovog ljeta Hrvatska biti jedan od najpoželjnijih izbora za goste iz Europe. “Putovanja više nisu luksuz, nego potreba. Ljudi putuju bez obzira na izazove i Hrvatska nudi najbolji omjer cijene i kvalitete”, kazao je u podcastu “Ideje na stolu” za Net,hr.
Uskrsni praznici, prvi pravi test pred sezonu, pokazali su se uspješnima: bilježi se rast od 4 posto u dolascima i noćenjima. Posebno je važno što se, kaže Staničić, sve više radi na promociji i digitalnim kampanjama koje Hrvatsku prezentiraju kao sigurnu, atraktivnu i dostupnu destinaciju.
- Zato je važno da budemo, između ostalog, cjenovno konkurentni, uz kvalitetu i sigurnost. Hrvatska mora nuditi vrijednost za novac, odnosno za određenu cijenu treba ponuditi najbolju moguću kvalitetu. I zato tu nema straha, jer, kao što je Hrvatska bila prisiljena podići cijene svojih usluga, isto se dogodilo i u konkurentskim zemljama poput Grčke, Španjolske, Italije i Francuske - objasnio je Staničić.
Na pitanje očekuju li se ove godine više cijene, Staničić odgovara da se cijene u odnosu na prošlu godinu neće mijenjati osim iflatornog indeksa. “Značajnije povećanje cijena bit će tamo gdje se išlo u investicije i gdje je došlo do značajnijeg porasta kvalitete. Primjerice, izgradnja novog hotela ili obnova starijeg hotela u novi. Tamo zapravo dobivate novi proizvod za novu cijenu.”
Staničić je progovorio i o velikom problemu hrvatskog turizma, nedostatku hotelskih kapaciteta. “Mi smo negdje oko 10 posto smještajnih kapaciteta u hotelima, a naši konkurenti, primjerice u Italiji, Grčkoj i Španjolskoj, taj postotak dižu iznad 40, 50, pa i 60 posto. I to je nešto na čemu trebamo dugoročno raditi i to ne ide preko noći”, kaže.
Gostima je sve važnija sigurnost, i to ne samo u kontekstu kriminala nego i svakodnevnog doživljaja. “Amerikanci se čude kako mogu skočiti u more bilo gdje kad dođu jedriti. I to bez straha”, dodaje.
Domaći gosti i dalje najradije biraju Zadarsku županiju i Kvarner, a sve više se potražuje i ponuda u kontinentalnim krajevima. “Kontinent čini samo 4-5 posto ukupnog prometa, ali ima ogroman potencijal”, istaknuo je Staničić, navodeći investicije u Osijek, Tuhelj, Čepin i Gorski kotar.
Dubrovnik i dalje ostaje top destinacija, ali HTZ sve više promovira i okolna mjesta kao što su Ston, Pelješac i Neretva. Kampanjom “Get to know me” potican se odlazak u manje poznata, ali jednako atraktivna mjesta.
Konačno, za najpovoljniji smještaj, Staničić savjetuje gostima da izbjegavaju špicu sezone. “U predsezoni i posezoni cijene su osjetno niže, a iskustvo nerijetko ljepše nego u julu augustu.
Sigurnost, konkurentne cijene, raznolika ponuda i ulaganje u održivost glavne su prednosti koje Hrvatsku održavaju među najpoželjnijim destinacijama Europe.