Notice: Funkcija _load_textdomain_just_in_time je neispravno pozvan. Učitavanje prijevoda za domenu td-cloud-library pokrenuto je prerano. To je obično pokazatelj da se neki kôd u dodatku ili temi prerano pokreće. Prijevodi bi se trebali učitati nakon akcije init ili kasnije. Vidite Ispravljanje grešaka u WordPressu za više informacija. (Ova poruka je dodana u inačici 6.7.0.) in /home/bihvijes/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121 Potresna ispovijest Dine Begića koji je ostao bez supruge u poplavama: Malu je držala za ruku, nedostajao je jedan korak
Stravične poplave, koje su prouzrokovale obilne padavine, odnijele su najmanje 20 života na području Jablanice, Fojnice, Kiseljaka, Kreševa i Konjica.
Stanje je teško u više bh. gradova, ali je najteže u Jablanici.
Potresne ispovijesti ljudi koji su gubili domove i svoje najbliže dolaze iz ovog grada.
Dino Begić je izgubio trudnu suprugu Ajlu (28) zbog bujičnih poplava koje su pogodile područje Jablanice.
Ona je bila u sedmom mjesecu trudnoće, a iza nje su ostali Dino i petogodišnja kćerka Dalal.
– Ne znam ni sam kako se osjećam. Ne znam šta bih vam rekao. Moram se nekako držati zbog svoje djevojčice. I dalje sam u šoku. Trenutno prolazim kroz život kao da sanjam. Osjećam potrebu da plačem, ali ne mogu, izuzetno mi je teško, ali… to je život. To je sudbina – rekao je potreseni Dino Begić za 24sata:
– Cijela borba počela je negdje oko ponoći. Babo i ja smo izašli iz kuće da bismo čistili obližnji potok kraj kuće kako nam voda ne bi ušla unutra. Bila je to toliko jaka kiša da ništa nismo vidjeli. Tad sam zadnji put vidio suprugu živu. Njih smo ostavili u kući, a curica Dalal (5) je spavala.
Nadalje, ispričao je kako su se borili s potokom, dok je Ajla spremila kćerku za evakuaciju.
– Deblo je palo na nju i prignječilo je. Mala se spasila, a kako, to samo dragi Bog zna. Bila je sva krvava i teško povrijeđena, pa smo je vodili u Konjic na šivanje. Puna je ogrebotina, ali ono najgore je to što je vidjela smrt svoje majke – ispričao je Dino.
Dodaje kako su on i preminula supruga jedva čekali drugo dijete.
– Nosila je još jednu curicu. Bili smo jako sretni što će nam se porodica proširiti. Neku noć su kćerka i ona slagale neku robicu koju su kupile za bebu. Spremala se za porod koji se bližio – govori dalje.
Naime, kuća im je u potpunosti uništena te se trenutno nalaze kod njegove tetke.
– Kuće kao da nikad nije ni bilo. Imali smo lijepu kuću na dva sprata. Ali šta nam to sve vrijedi. Živjeli smo dobro, ali nas je pogodila ova teška sudbina. Mala niti ne spominje niti pita za mamu. Svjesna je svega. Konsultirao sam se s nekim doktorima kako bismo dobili psihološku pomoć. Kćerka je jako vezana za mene, a sad nakon svega želi stalno biti sa mnom. Stalno mi je u krilu i ne želi se maknuti. Nadam se da ćemo nekako prebroditi sve. Imam porodicu koja mi pomaže jer smo jednostavno ostali bez svega. U nekoliko sati. I bez doma i bez najbliže porodice – ispričao je shrvano.
– Nisam ih uspio vidjeti jer nisam mogao do njih. Kad je žena vidjela da kuća neće izdržati i da se mora povući, odlučila je izaći iz nje”, opisuje Dino kobnu noć. Supruga se htjela sakriti u susjednoj garaži koja nije bila na direktnom udaru, ali dok se pokušala domoći spasa, udarilo ju je deblo.
Nedostajao je taj jedan korak, i ona bi sad bila ovdje s nama. Taj mali, sitni, ali kobni korak. Malu je držala za ruku, ali udarac ih je odvojio – dodaje Dino.
Večeras smo ubili blizu 100 ljudi iz Gaze i nikoga nije briga, jer su se svi nakvikli na činjenicu da sto stanovnika Gaze može biti ubijeno u jednoj noći tokom rata i nikog na ovom svijetu nije briga"
Prošli smo polovinu maja i vrijeme bi trebalo biti sve toplije, kako i priliči drugoj polovini kasnog proljeća.
No, polarni vrtlog, koji je očito pun ledene snage i energije, ima, čini se, sasvim druge planove. Umjesto očekivanog zatopljenja, suočavamo se s hladnim strujanjima sa sjeveroistoka i snijegom u planinama, ukazao je na loše vremenske prilike meteorolog entuzijasta Dino Dundić.
- Novi izlazi prognostičkih modela predviđaju hladnije vrijeme od svih klimatoloških prosjeka za maj, a prema svemu sudeći, tako će ostati sve do kraja mjeseca.
Pred nama su dani u kojima ćemo se još nagledati hladnih i neugodnih strujanja iz samog Sibira prema našem dijelu Evrope. Takvi uvjeti mogu donijeti štetu vegetaciji, kao i pčelama koje neće imati očekivane unose nektara – one, ali i kolege pčelari, planirali su nešto sasvim drugo...
Za mjesec juni zasad neću ništa prognozirati, ali se iskreno nadam da će topliji utjecaj Afrike ojačati. Lično priželjkujem da Afrika konačno pokaže svoju toplinu, jer ova studen, ama baš nikome, ne donosi ništa dobro - napisao je Dundić.
Načelnik Opštine Banovići Mehmed Hasanović učestvovao je sinoć u saobraćajnoj nezgodi, koja se dogodila između Lukavca i Banovića, na dionici puta Poljica – Vijenac. U izjavi za “Avaz” potvrdio je da ...
Žena koja je imala 2,36 promila alkohola u krvi pokušala je da pređe granični prelaz sa BiH u Slavonskom Brodu, ali je policija spriječila i privela dok se nije otrijeznila. Policija je na graničnom p...
Iako kompanija Telemach BiH tvrdi da su usluge za korisnike kablovske mreže poskupile od 1. aprila ove godine, te da su korisnici o tome uredno informirani putem TV prijemnika i pošte, brojni građani koji su se posljednjih dana obratili portalu Faktor tvrde suprotno — da su im računi uvećani već od januara, i to za po tri konvertibilne marke. Objašnjenje Telemacha
Telemach BiH se oglasio povodom članka objavljenog 12. maja ove godine na portalu Faktor, navodeći da žele korisnicima i javnosti pružiti dodatna pojašnjenja i tačne informacije.
- Kao i sve kompanije koje posluju na dinamičnom tržištu, i Telemach BH je pod uticajem rasta operativnih troškova - uključujući kontinuirana ulaganja u tehnologiju, zaposlene, infrastrukturu i korisničku podršku. Zbog toga smo, nakon pažljive analize, korigovali cijene DTH EON SAT paketa od 1. januara 2025. godine, a zatim i EON paketa na kablovskoj mreži od 1. aprila 2025, u oba slučaja u iznosu od 3 KM - navode iz kompanije.
Tvrde da su svi korisnici pogođeni aprilskim poskupljenjem informisani najmanje 30 dana ranije, što je i zakonski minimum, putem sredstava definisanih Pravilom 69/2013. Obavijesti su, kako kažu, dostavljene u predviđenim rokovima – putem poruka na TV prijemnicima, poštom za korisnike bez digitalnih prijemnika, te objavama na web stranici i u medijima. U slučajevima gdje su korisnici primijetili veće iznose na računima i prije navedenih datuma, Telemach pojašnjava da je riječ o isteku promotivnih pogodnosti, poput oslobađanja od naknade za opremu, koje automatski prestaju po isteku ugovora, u skladu s uvjetima ponude.
- Znamo da ovakve promjene mogu izazvati nedoumice i korisnicima stojimo na raspolaganju za dodatna pojašnjenja - dodaju iz Telemacha.
Iz kompanije također navode da su korekcije cijena donesene s ciljem očuvanja kvaliteta usluge i omogućavanja daljnjih ulaganja, ističući da su unaprijedili aplikacije, proširili EON Video Klub, povećali brzine interneta i modernizirali mrežu.
- Naši korisnici su u središtu svega što radimo i trudimo se da, uprkos tržišnim izazovima, nastavimo pružati vrhunsku uslugu - kažu.
Međutim, korisnici koji su se javljali redakciji portala Faktor tvrde da već mjesecima dobijaju uvećane račune i da nije tačno da su im istekle pogodnosti.
- Nemam nikakve pogodnosti, a račun mi je uvećan još od januara. Prestrašno. Najgore je što ne možete raskinuti ugovor, osim ako im ne isplatite sve do kraja. Trebalo bi da se o ovome oglasi Regulatorna agencija za komunikacije, ali i oni su prilično inertni. Zakon jasno kaže da ako kompanija poveća cijene, potrošač ima pravo raskinuti ugovor bez penala - rekao je jedan od korisnika.
Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH za Faktor potvrđuje da su u posljednjim mjesecima zaprimili jednu žalbu na povećanje cijena kod ovog operatera.
- Obavijest o povećanju cijena operater je slao jednokratnim porukama putem TV uređaja, na što smo ranije upozoravali i RAK i operatere da je to loša praksa. Smatramo da bi kvalitetnije rješenje bilo slanje obavijesti uz mjesečne račune. Potrošači imaju pravo da u roku od 30 dana od prijema obavijesti raskinu ugovor bez penala - navode iz ove institucije. Žalbe stigle i RAK-u
Na upit Faktora odgovorili su i iz Regulatorne agencije za komunikacije kazavši da nisu zaprmili zvanične pritužbe krajnjih korisnika usluga operatora Telemach d.o.o. Sarajevo po osnovu izmjena cjenovnika koje su stupile na snagu od 01. aprila 2025. godine, ali jesu telefonskim putem.
- Telefonskim putem nadležna organizaciona jedinica Agencije zaprimila je dva poziva i jedan pisani upit o navedenom, s tim da su korisnici bili uredno obaviješteni o nastupajućim izmjenama od strane operatora i njihovim zakonskim pravima kao krajnjih korisnika usluga.
Agencija ističe da u skladu sa odredbom člana 20. Zakona o komunikacijama (Službeni glasnik BiH, br. 31/03, 75/06, 32/10 i 98/12) operatori telekomunikacija određuju uvjete poslovanja, opisuju usluge koje nude i preciziraju relevantne cijene. Uvjeti poslovanja, opis usluga i cijene dostavljaju se Agenciji i objavljuju u odgovarajućem obliku. Promjene uvjeta poslovanja i cijene objavljuju se u odgovarajućem obliku najmanje mjesec dana prije stupanja na snagu.
Nadalje, odredbom člana 12. stav (3) Pravila 69/2013 (Službeni glasnik BiH, broj 28/13) propisano je da u slučaju izmjena uvjeta poslovanja, opisa usluga i cijena, uključujući i izmjene dokumenata kao što su cjenovnici, referentne ponude i sl., operatori su dužni da izvrše samo objavljivanje izmjena na način iz stava (1) ovog člana, uz najavu da će integralni ažurirani dokumenti biti obavezno objavljeni na internet stranici i na prodajnim mjestima operatora telekomunikacija najkasnije s danom stupanja izmjena na snagu. Dalje, u stavu (5) navedenog člana propisano je da su izmjene uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga operatori javnih telekomunikacijskih usluga dužni su objaviti 30 dana prije stupanja na snagu.
Za primjenu izmjenjenih uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga koji su u bilo kom smislu nepovoljniji za korisnike, pored obaveze javnog objavljivanja, operatori su dužni da, najmanje 30 dana prije stupanja izmjena na snagu, pismenim ili elektronskim putem, uključujući SMS, obavijeste postojeće korisnike, na koje se najavljene izmjene odnose, o namjeravanim izmjenama i pravu korisnika u pogledu važećeg ugovora.
Odredbom člana 13. Pravila 69/2013 propisano je da u slučaju primjene izmijenjenih uvjeta, opisa i cijena usluga, koji su u potpunosti nepovoljniji za korisnike, postojeći korisnik na kojeg se izmjene odnose ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog, a uplaćenog od strane korisnika, novčanog iznosa u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena, osim u slučaju ako su te izmjene posljedica regulatornih obaveza, izmjena poreza na dodatu vrijednost ili posljedica izmjena veleprodajnih cijena i drugih obaveza utvrđenih od strane nadležnih institucija, na koje operator telekomunikacijskih usluga nema uticaj.
Agencija upućuje krajnje korisnike usluga da se u skladu s odredbama pretplatničkog ugovora i općim uvjetima poslovanja prvenstveno obrate pisanim putem sa svojim pritužbama operatoru čije usluge koriste ukoliko smatraju da su na bilo koji način njihova korisnička prava povrijeđena - stoji u odgovoru RAK-a za Faktor.