Notice: Funkcija _load_textdomain_just_in_time je neispravno pozvan. Učitavanje prijevoda za domenu td-cloud-library pokrenuto je prerano. To je obično pokazatelj da se neki kôd u dodatku ili temi prerano pokreće. Prijevodi bi se trebali učitati nakon akcije init ili kasnije. Vidite Ispravljanje grešaka u WordPressu za više informacija. (Ova poruka je dodana u inačici 6.7.0.) in /home/bihvijes/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Prisvojio 15.620 evra: Banjalučka policija podnijela izvještaj protiv Turčina zbog kompjuterske prevare
14.7 C
Sarajevo
Nedjelja, 18 svibnja, 2025

Prisvojio 15.620 evra: Banjalučka policija podnijela izvještaj protiv Turčina zbog kompjuterske prevare

Pripadnici Policijske uprave Banjaluke podnijeli su danas Okružnom javnom tužilaštvu u ovom gradu izvještaj protiv državljanina Turske čiji su inicijali M.J. zbog postojanja osnova sumnje da je počinio kompjutersku prevara u iznosu od 15.620 evra.

Ovo lice je osumnjičeno da je tokom marta, s ciljem sticanja protivpravne imovinske koristi presrelo elektronsku poštu, te izmjenilo instrukcije za plaćanje između pravnih lica iz Banjaluke i NJemačke i tako steklo protivpravnu imovinsku korist u navedenom iznosu, saopšteno je iz Policijske uprave Banjaluka.

Policijska uprava Banjaluka apelovala je na građane da povećaju oprez, te da ukoliko prilikom komunikacije putem elektronske pošte posumnjaju na prevaru, prije svega telefonski ili na drugi način, kontaktiraju pošiljaoca i tako provjere vjerodostojnost podataka, a u slučaju zaprimanja sumnjive elektronske poruke odmah obavijeste najbližu policijsku stanicu.

Na sajtu Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske, Jedinica za visokotehnološki kriminalitet istakla je listu banaka u inostranstvu sa podacima /IBAN/SWIFT/ putem kojih su najčešće vršene prevare /https://mup.vladars.rs/lat/index.php?vijest=vtk&id=30349&vrsta=prevara

Slučajna vijest

Pismo čistača koje je rasplakalo cijelu državu: “Bio sam tužan, sada imam posao…”

Stanovnica italijanske pokrajine Reggio Emilia ovih dana doživjela je pravo malo iznenađenje – i to ono koje grije srce.

Naime, u svom poštanskom sandučiću pronašla je kovertu s 50 eura i pismom izvinjenja od nepoznatog muškarca koji je, kako sam priznaje, prije nekoliko godina slučajno oštetio njen automobil.

To se dogodilo još 2021. godine, kada je vlasnica automobila, parkiranog u blizini centra grada, zatekla slomljen retrovizor. Počinilac je tada ostao nepoznat – nije bilo svjedoka, poruke, ni ikakvog traga. Sve je upućivalo na to da šteta nikada neće biti nadoknađena.

No, godinama kasnije – iznenađenje. U sandučiću je osvanula koverta, a u njoj novac i kratko, rukom pisano pismo na italijanskom jeziku:

- Zdravo, gospođo. Prije nekoliko godina sam slomio retrovizor na vašem autu. Bio sam tužan. Sada imam posao, radim kao čistač i dajem vam novac za retrovizor. Izvinjavam se.

Poruka, napisana jednostavnim jezikom i s vidljivim gramatičkim greškama, doima se iskreno i pokrenula je lavinu emocija. Pretpostavlja se da je autor pisma stranog porijekla, no ono što u ovom gestu najviše vrijedi nije identitet – već poruka.

- Voljela bih upoznati osobu koja je to učinila, izjavila je ganuta vlasnica automobila za lokalne medije Telereggio i Reggionale.

Dodala je kako ju je duboko dirnula činjenica da neko, uprkos proteku vremena, još uvijek osjeća ličnu odgovornost i potrebu za izvinjenjem.

Ovaj čin male, ali značajne ljudske dobrote posebno je odjeknuo u kontekstu sve učestalijih oštećenja i krađa automobila u Reggio Emiliji. Grad je, suočen s tim problemom, već izdvojio sredstva za pomoć građanima pri pokrivanju troškova štete.

Objava Pismo čistača koje je rasplakalo cijelu državu: “Bio sam tužan, sada imam posao…” pojavila se prvi puta na PressMedia.

Telemach podigao cijene, korisnici se žalili ombudsmenu za potrošače i RAK-u

Iako kompanija Telemach BiH tvrdi da su usluge za korisnike kablovske mreže poskupile od 1. aprila ove godine, te da su korisnici o tome uredno informirani putem TV prijemnika i pošte, brojni građani koji su se posljednjih dana obratili portalu Faktor tvrde suprotno — da su im računi uvećani već od januara, i to za po tri konvertibilne marke.
Objašnjenje Telemacha

Telemach BiH se oglasio povodom članka objavljenog 12. maja ove godine na portalu Faktor, navodeći da žele korisnicima i javnosti pružiti dodatna pojašnjenja i tačne informacije.

 - Kao i sve kompanije koje posluju na dinamičnom tržištu, i Telemach BH je pod uticajem rasta operativnih troškova - uključujući kontinuirana ulaganja u tehnologiju, zaposlene, infrastrukturu i korisničku podršku. Zbog toga smo, nakon pažljive analize, korigovali cijene DTH EON SAT paketa od 1. januara 2025. godine, a zatim i EON paketa na kablovskoj mreži od 1. aprila 2025, u oba slučaja u iznosu od 3 KM - navode iz kompanije.

Tvrde da su svi korisnici pogođeni aprilskim poskupljenjem informisani najmanje 30 dana ranije, što je i zakonski minimum, putem sredstava definisanih Pravilom 69/2013. Obavijesti su, kako kažu, dostavljene u predviđenim rokovima – putem poruka na TV prijemnicima, poštom za korisnike bez digitalnih prijemnika, te objavama na web stranici i u medijima.
U slučajevima gdje su korisnici primijetili veće iznose na računima i prije navedenih datuma, Telemach pojašnjava da je riječ o isteku promotivnih pogodnosti, poput oslobađanja od naknade za opremu, koje automatski prestaju po isteku ugovora, u skladu s uvjetima ponude.

 - Znamo da ovakve promjene mogu izazvati nedoumice i korisnicima stojimo na raspolaganju za dodatna pojašnjenja - dodaju iz Telemacha.

Iz kompanije također navode da su korekcije cijena donesene s ciljem očuvanja kvaliteta usluge i omogućavanja daljnjih ulaganja, ističući da su unaprijedili aplikacije, proširili EON Video Klub, povećali brzine interneta i modernizirali mrežu.

- Naši korisnici su u središtu svega što radimo i trudimo se da, uprkos tržišnim izazovima, nastavimo pružati vrhunsku uslugu -  kažu.

Međutim, korisnici koji su se javljali redakciji portala Faktor tvrde da već mjesecima dobijaju uvećane račune i da nije tačno da su im istekle pogodnosti.

 - Nemam nikakve pogodnosti, a račun mi je uvećan još od januara. Prestrašno. Najgore je što ne možete raskinuti ugovor, osim ako im ne isplatite sve do kraja. Trebalo bi da se o ovome oglasi Regulatorna agencija za komunikacije, ali i oni su prilično inertni. Zakon jasno kaže da ako kompanija poveća cijene, potrošač ima pravo raskinuti ugovor bez penala - rekao je jedan od korisnika.

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH za Faktor potvrđuje da su u posljednjim mjesecima zaprimili jednu žalbu na povećanje cijena kod ovog operatera.

 - Obavijest o povećanju cijena operater je slao jednokratnim porukama putem TV uređaja, na što smo ranije upozoravali i RAK i operatere da je to loša praksa. Smatramo da bi kvalitetnije rješenje bilo slanje obavijesti uz mjesečne račune. Potrošači imaju pravo da u roku od 30 dana od prijema obavijesti raskinu ugovor bez penala - navode iz ove institucije.
Žalbe stigle i RAK-u

Na upit Faktora odgovorili su i iz Regulatorne agencije za komunikacije kazavši da nisu zaprmili zvanične pritužbe krajnjih korisnika usluga operatora Telemach d.o.o. Sarajevo  po osnovu izmjena cjenovnika koje su stupile na snagu od 01. aprila 2025. godine, ali jesu telefonskim putem.

- Telefonskim putem nadležna organizaciona jedinica Agencije zaprimila je dva poziva i jedan pisani upit o navedenom, s tim da su korisnici bili uredno obaviješteni o nastupajućim izmjenama od strane operatora i njihovim zakonskim pravima kao krajnjih korisnika usluga.

Agencija ističe da u skladu sa odredbom člana 20. Zakona o komunikacijama (Službeni glasnik BiH, br. 31/03, 75/06, 32/10 i 98/12) operatori telekomunikacija određuju uvjete poslovanja, opisuju usluge koje nude i preciziraju relevantne cijene. Uvjeti poslovanja, opis usluga i cijene dostavljaju se Agenciji i objavljuju u odgovarajućem obliku. Promjene uvjeta poslovanja i cijene objavljuju se u odgovarajućem obliku najmanje mjesec dana prije stupanja na snagu.

Nadalje, odredbom člana 12. stav (3) Pravila 69/2013 (Službeni glasnik BiH, broj 28/13)  propisano je da u slučaju izmjena uvjeta poslovanja, opisa usluga i cijena, uključujući i izmjene dokumenata kao što su cjenovnici, referentne ponude i sl., operatori su dužni da izvrše samo objavljivanje izmjena na način iz stava (1) ovog člana, uz najavu da će integralni ažurirani dokumenti biti obavezno objavljeni na internet stranici i na prodajnim mjestima operatora telekomunikacija najkasnije s danom stupanja izmjena na snagu.
Dalje, u stavu (5) navedenog člana propisano je da su izmjene uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga operatori javnih telekomunikacijskih usluga dužni su objaviti 30 dana prije stupanja na snagu.

Za primjenu izmjenjenih uvjeta poslovanja, opisa i cijena usluga koji su u bilo kom smislu nepovoljniji za korisnike, pored obaveze javnog objavljivanja, operatori su dužni da, najmanje 30 dana prije stupanja izmjena na snagu, pismenim ili elektronskim putem, uključujući SMS, obavijeste postojeće korisnike, na koje se najavljene izmjene odnose, o namjeravanim izmjenama i pravu korisnika u pogledu važećeg ugovora.

Odredbom člana 13. Pravila 69/2013 propisano je da u slučaju primjene izmijenjenih uvjeta, opisa i cijena usluga, koji su u potpunosti nepovoljniji za korisnike, postojeći korisnik na kojeg se izmjene odnose ima pravo raskinuti pretplatnički ugovor bez naknade, odnosno ima pravo na povrat neiskorištenog, a uplaćenog od strane korisnika, novčanog iznosa u roku od 30 dana od dana objave tih izmjena, osim u slučaju ako su te izmjene posljedica regulatornih obaveza, izmjena poreza na dodatu vrijednost ili posljedica izmjena veleprodajnih cijena i drugih obaveza utvrđenih od strane nadležnih institucija, na koje operator telekomunikacijskih usluga nema uticaj.

Agencija upućuje krajnje korisnike usluga da se u skladu s odredbama pretplatničkog ugovora i općim uvjetima poslovanja prvenstveno obrate pisanim putem sa svojim pritužbama operatoru čije usluge koriste ukoliko smatraju da su na bilo koji način njihova korisnička prava povrijeđena  - stoji u odgovoru RAK-a za Faktor.

Objava Telemach podigao cijene, korisnici se žalili ombudsmenu za potrošače i RAK-u pojavila se prvi puta na PressMedia.

Načelnik opštine u BiH nakon saobraćajke: Kriv sam, mobilni je definitivno veliko zlo

Načelnik Opštine Banovići Mehmed Hasanović učestvovao je sinoć u saobraćajnoj nezgodi, koja se dogodila između Lukavca i Banovića, na dionici puta Poljica – Vijenac. U izjavi za “Avaz” potvrdio je da ...

Osvanuo i logo: Pogledajte gdje će se nalaziti H&M radnja u Sarajevu

Poznati švedski lanac prodavnica odjeće H&M (Hennes & Mauritz) uskoro će otvoriti svoja vrata i u glavnom gradu Bosne i Hercegovine - Sarajevu.

Kao što je odranije poznato, prodavnica će biti smještena u Sarajevo City Centru (SCC).

Nalazit će se na četvrtom spratu, gdje je nekada bila igraona, a prostirat će se na 220 kvadrata.

Radovi uveliko traju, a postavljen je i čuveni H&M logo.

H&M, jedan od najvećih internacionalnih prodajnih lanaca, u Bosni i Hercegovini već ima svoja dva prodajna objekta, u Banjoj Luci i Tuzli.

Nedavno su bili otvoreni i oglasi za posao za više radnih mjesta ovog brenda u Sarajevu.

Tačan datum otvaranja još nije poznat.

Objava Osvanuo i logo: Pogledajte gdje će se nalaziti H&M radnja u Sarajevu pojavila se prvi puta na PressMedia.

Reagovala policija! Žena sa 2,36 promila alkohola pokušala da pređe granični prelaz sa BiH

Žena koja je imala 2,36 promila alkohola u krvi pokušala je da pređe granični prelaz sa BiH u Slavonskom Brodu, ali je policija spriječila i privela dok se nije otrijeznila. Policija je na graničnom p...

Povezani članci

Popularne kategorije