Notice: Funkcija _load_textdomain_just_in_time je neispravno pozvan. Učitavanje prijevoda za domenu td-cloud-library pokrenuto je prerano. To je obično pokazatelj da se neki kôd u dodatku ili temi prerano pokreće. Prijevodi bi se trebali učitati nakon akcije init ili kasnije. Vidite Ispravljanje grešaka u WordPressu za više informacija. (Ova poruka je dodana u inačici 6.7.0.) in /home/bihvijes/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Prvo vatrogasno vozilo proizvedeno u BiH ide inostranom kupcu
8 C
Sarajevo
Nedjelja, 25 svibnja, 2025

Prvo vatrogasno vozilo proizvedeno u BiH ide inostranom kupcu

Ova godina ostat će upamćena po katastrofalnim požarima širom svijeta, ali i onima koji su opustošili nekoliko bh. planina, pa ulaganje u opremu za odbranu od ovakve vrste nepogoda u brojnim gradovima dospijeva u vrh liste prioriteta.

A u ovoj oblasti BiH ima svoje adute, proizvedene u kompaniji SU-AD u Živinicama. Prema riječima vlasnika Suada Bešlića, potražnja za vatrogasnim vozilima je povećana.

– Potražnja je povećana, ali naše lokalne zajednice su ograničene sredstvima. Uz restauraciju starih, mi proizvodimo nova vozila, s novom opremom, pa su, nažalost, rijetki općine ili gradovi koji mogu izdvojiti gotovo pola miliona maraka za vozilo – kaže Bešlić.

Radnici u Živinicama najprije su obavljali uslužne poslove za evropske firme, a od 2020. SU-AD izvozi samostalno.

Suad Bešlić

– Od 2020. radimo 100 posto naš proizvod. Već imamo desetine vozila isporučene po općinama, gradovima i privrednim subjektima u BiH, a danas će jedno vozilo biti isporučeno Službi za zaštitu i spašavanje Herceg-Novog u susjednoj Crnoj Gori. To je prvo vozilo koje ide van granica BiH – ističe Bešlić.

Osim ove bh. kompanije, samo još njemački „Lentner“ u Evropi koristi ovaj, kvalitetniji način proizvodnje, prema njemačkom standardu, pa je i garancija na bh. vatrogasna vozila 20 godina.

Zašto se vratio

Iza poslovnog uspjeha živiničke firme stoji zanimljiva životna priča vlasnika Suada Bešlića, koji je 1994. godine, kao ranjenik iz BiH, evakuiran na liječenje u Njemačku. Nakon oporavka, radeći kao vozač, uporedo je studirao, te je postao prvi inovator u kompaniji “Lentner“ kod Minhena.

– Kad sam doživio neki vrhunac, da, naprimjer, jedan vikend novine pišu o Hasanu Salihamidžiću, a drugi o meni, odlučio sam se vratiti kući. Odoh da pomognem državi, rekao sam – ispričao je Bešlić.

Objava Prvo vatrogasno vozilo proizvedeno u BiH ide inostranom kupcu pojavila se prvi puta na PressMedia.

Slučajna vijest

Ovaj trik s plastičnim viljuškama u vrtu koristi se širom svijeta: Razlog će vas iznenaditi

Ako ste ljubitelj vrtlarstva, a ujedno imate kućne ljubimce ili vam u dvorište često zalutaju tuđe životinje, vjerovatno ste se susreli s neugodnostima: izgažene biljke, iskopana zemlja i uništene gredice.

No, postoji iznenađujuće jednostavno i povoljno rješenje koje se pokazalo izuzetno učinkovitim – plastične viljuške.

Na prvi pogled neobično, ali ovaj trik sve više vrtlara širom svijeta koristi kako bi zaštitili svoje biljke. Dovoljno je obične plastične viljuške zabosti uspravno u zemlju, s vrhovima okrenutim prema gore i rasporediti ih po gredicama.

Zašto viljuške djeluju?

Plastične viljuške stvaraju neugodan i neravan teren za životinje, posebno za mačke koje ne vole hodati po predmetima koji im bodu šape. Psi takođe instinktivno izbjegavaju površine koje nisu glatke i koje im stvaraju nelagodu. Pored toga, viljuške vizualno zbunjuju životinje i djeluju kao prepreka, odvraćajući ih da zakorače među biljke.

Jednostavna primjena

Trik ne zahtijeva mnogo truda:

  • Prikupite plastične viljuške (nove ili korištene).
  • Zabodite ih u zemlju s nekoliko centimetara razmaka.
  • Pokrijte šire površine ako imate veći vrt.

Ova metoda je ujedno i ekološki prihvatljiva – ne uključuje hemikalije ni štetne barijere, a štiti vaše biljke bez ugrožavanja zdravlja životinja.

Ako vas frustriraju čupkani listovi, razbacana zemlja i uništen trud, isprobajte ovu jednostavnu ideju – vrt će vam biti zahvalan.

Objava Ovaj trik s plastičnim viljuškama u vrtu koristi se širom svijeta: Razlog će vas iznenaditi pojavila se prvi puta na PressMedia.

Dara Bubamara nikad iskrenije: “Nisu me razvlačili ni Kurta ni Murta”

Pjevačica Dara Bubamara otkrila je kako izgleda njena svakodnevnica i na čemu gradi svoj dugogodišnji uspjeh u muzičkoj industriji.

Dara ističe da nju, za razliku od njenih kolegica, nisu „razvlačili“ kojekakvi frajeri.

– Ja sam 33 godine na sceni jer sam počela kao djevojčica. Svi se pitaju koja je tajna mog uspjeha. Pa nije me razvlačio ni Kurta ni Murta. Znači, vikendom se radi, a od ponedjeljka do petka se spava. Gledaš televizor, film s djetetom, ne pijem, ne izlazim. Ja u životu nisam otišla na after parti, to kod mene ne postoji – iskreno je ispričala Dara.

Naglašava da su red, rutina i odgovornost ključni za njenu dugovječnost na sceni. Kod nje se, kako kaže, tačno zna kada se radi, a kada se odmara – bez nepotrebnog rasipanja energije.

– Poslije svakog mog nastupa idem u krevet i spavam, nisam 33 godine promukla, svaki nastup pjevam kao na CD-u. To je zato što ne idem na pijanke i ne derem se po klubovima – objasnila je pjevačica na WTF radiju.

Podsjetimo, Dara Bubamara našla se na meti hrvatskog nogometnog reprezentativca, koji je od nje mlađi čak 21 godinu. Poznati zavodnik sedmicama opsjeda pjevačicu porukama, komplimentima, pa čak i raskošnim buketima koji joj stižu u garderobu pred nastup.

Objava Dara Bubamara nikad iskrenije: “Nisu me razvlačili ni Kurta ni Murta” pojavila se prvi puta na PressMedia.

Smrt iznad glave: Jedna od najopasnijih cesta u BiH već godinama bez konkretne reakcije nadležnih

Magistralna cesta M-14 na dionici između Srbljana i Bosanske Krupe, iako jedna od najljepših saobraćajnica u Bosni i Hercegovini, istovremeno je i jedna od najopasnijih.

Ispucale stijene koje vise iznad ceste, uski kolovoz, odroni i velika frekvencija teških teretnih vozila, svakodnevno ugrožavaju sigurnost vozača. Upozorenja struke godinama ostaju bez konkretne reakcije nadležnih, dok potencijalna tragedija prijeti iz sjene ljepote kanjona Une.

Rešad Behić, uposlenik JP Direkcije cesta Unsko-sanskog kantona i dugogodišnji poznavalac ovog terena, upozorava da cesta kroz kanjon Une, iako spektakularna, nosi sa sobom niz ozbiljnih rizika.

"Ova dionica magistralnog puta svakodnevno bilježi gust saobraćaj, posebno teretnih vozila i šlepera. Kolovoz je uzak, vozila se teško mimoilaze, a iznad ceste se nadvijaju kamene galerije koje predstavljaju ozbiljnu prijetnju. Dovoljno je pogledati koliko se krajputaša nalazi duž ove dionice - spomen obilježja onima koji su ovdje izgubili život u saobraćajnim nesrećama", ističe Behić.

Poseban problem predstavljaju odroni. Iako su prije nekoliko godina izgrađene zaštitne konstrukcije koje sprječavaju manje odrone, Behić tvrdi da ozbiljnija prijetnja dolazi od većih stijena i ispucalih litica koje vise iznad ceste.

"Ne treba biti geolog da se zaključi koliko su te litice nestabilne. Neke stijene izgledaju kao da će se svakog trenutka odlomiti. U prošlosti smo već imali situacije gdje su stijene padale na kolovoz, srećom bez ljudskih žrtava, ali pitanje je dana kada bi se mogla dogoditi tragedija. Neophodno je formirati stručni tim geologa i geotehničara koji bi izvršili analizu i predložili konkretne mjere zaštite. Ako treba, kanjon treba zatvoriti na nekoliko sedmica i oštemati sve ispucale stijene, uz postavljanje dodatnih zaštitnih mreža i građevina", upozorava Behić.

Podsjetio je na tragediju u Jablanici kada je odron stijene odnio dvadesetak života.

"Trebamo učiti iz tih primjera, jer prevencija spašava živote. Onaj ko spasi jedan život, kao da je spasio cijeli svijet", navodi Behić.

Magistralna cesta M-14 na dionici između Srbljana i Bosanske Krupe
Foto: Fena: Magistralna cesta M-14 na dionici između Srbljana i Bosanske Krupe

Dodatni problem predstavljaju neaktivni, ali i dalje prisutni željeznički prelazi. Iako željeznička pruga trenutno nije u funkciji, pet pružnih prelaza presijeca magistralnu cestu, što dodatno komplikuje situaciju na terenu.

Kada su u pitanju moguća rješenja, Behić naglašava važnost alternativnih ruta.

"Rizici koje cesta kroz kanjon nosi jasno govore u prilog što hitnijem završetku izgradnje alternativne magistralne ceste Bihać – Bosanska Krupa preko Srbljanskog platoa. To bi bila ne samo sigurnija već i efikasnija veza između dva grada", poručio je.

Na kraju ističe da njegov cilj nije kritika već apel na odgovornost.

"Ne želim nikoga napadati, nego samo upozoriti na stvarne i svakodnevne opasnosti koje vrebaju učesnike u saobraćaju. Ljepota Une i njenog kanjona je neosporna, ali ne smijemo dozvoliti da ona postane kulisa tragedije koju smo mogli spriječiti", zaključuje Behić.

Objava Smrt iznad glave: Jedna od najopasnijih cesta u BiH već godinama bez konkretne reakcije nadležnih pojavila se prvi puta na PressMedia.

Povezani članci

Popularne kategorije