Zaposleni u Amazonu imaju rok do januara 2025. da se pripreme za povratak u kancelarije, odakle će morati da rade svih pet dana u nedelji. Međutim, neki ne očekuju da će ostati tako dugo.
FOTO: Amazon
U nedavnoj anketi, u kojoj je učestvovalo 2.585 zaposlenih u Amazonu na anonimnom sajtu za pregled poslova Blind, 73 odsto je reklo da razmišlja o traženju novog posla nakon nedavnog memoranduma izvršnog direktora Endija Džesija koji najavljuje povratak na posao sa punim radnim vremenom.
Čak 80 odsto anketiranih profesionalaca u Amazonu izjavilo je da znaju za kolegu koji razmišlja o traženju drugog posla zbog najave.
Oni su takođe pisali o tome kako je najava nove politike bila udarac za moral i da bi promjena mogla neproporcionalno da utiče na roditelje i staratelje koji imaju koristi od hibridne fleksibilnosti.
Nezadovoljstvo u Amazonu
Drugo istraživanje Glassdoor-a otkriva da 74 odsto radnika u Amazonu „preispituje“ budućnost svojih karijera, bilo u tehnološkom gigantu ili negde drugde.
Stručnjaci su kazali da bi stroga pravila redovnog dolaženja u kancelarije mogla da budu način da se ljudi navedu da odustanu. Ali mnogi zaposleni u Amazonu se nadaju da će rukovodstvo preispitati politiku, koja zahteva od korporativnih radnika da se javljaju u kancelarije pet dana u nedelji, u odnosu na sadašnja tri, počevši od 2025, piše CNBC Make It.
Radnici su “veoma nezadovoljni” promjenom politike, prema anonimnoj anketi koju su kreirali zaposleni, koju je objavio Fortune. Anketa je podijeljena na kompanijskim Slack kanalima, uključujući grupu za „zastupanje rada na daljinu“ sa više od 30.000 članova, čija podrška fleksibilnom radu može da utiče na rezultate.
Zaposleni protiv povratka u kancelarije
Kreatori ankete su rekli da namjeravaju da objedine i podijele nalaze istraživanja sa Džesijem i drugim liderima “kako bi im pružili jasan uvid u uticaj ove politike na zaposlene, uključujući identifikovane izazove i predložena rješenja”, prenosi Fortune.
Grupa zaposlenih u Amazonu poslala je memorandum od šest stranica u kome je izrazila zabrinutost liderima u februaru 2023. kada je kompanija najavila povratak u kancelarije tri dana u nedelji, ali je to odbačeno.
Džesi je izvijestio da je vidio poboljšanja u cijelom timu kao rezultat hibridnog povratka kompanije u svom memorandumu u kojem je najavljen novi petodnevni zahtjev:
“Primetili smo da je našim kolegama lakše da uče, modeliraju, vježbaju i jačaju našu kulturu; saradnja, razmišljanje i inovacije su jednostavniji i efikasniji; podučavanje i učenje jedno od drugog su besprekorni i timovi imaju tendenciju da budu bolje povezani jedni sa drugima”, napisao je on.
“Ako ništa drugo”, nastavio je, “posljednjih 15 mjeseci koliko smo bili u kancelariji najmanje tri dana u nedelji, ojačalo je naše uverenje o prednostima”.
BH Telecom proteklih dana 'vruća' je priča diljem regije. Naime, pojavila se informacija kako najveći operater u našoj državi preuzima vlasništvo u Telemachu, ne samo u Bosni i Hercegovini, već i u Crnoj Gori i Makedoniji, što nam je, iz više izvora potvrđeno.
Riječ je o pregovorima koji su u toku, a, u međuvremenu, generalni direktor BH Telecoma Amel Kovačević dao je intervju za Business Magazine, gdje je, kako je naveo, sumirao dosadašnje i nagovijestio predstojeće aktivnosti i projekte BH Telecoma.
Istaknuo je, između ostalog, kako je 2024. godina bila prva godina u kojoj je BH Telecom vodio novi sastav Uprave: "Uprkos izazovima koji prate promjenu menadžmenta, uspjeli smo osigurati kontinuitet poslovanja i ostvariti jako dobre poslovne rezultate. Kao tehnološka kompanija, BH Telecom kontinuirano prati trendove i ulaže sredstva u razvoj i implementaciju inovativnih rješenja kako bi osigurao dugoročnu održivost i stabilnost poslovanja. Proteklu godinu smo intenzivirali ulaganja i intenzivno radili na pripremi budućih ulaganja. BH Telecom je tokom 2024. godine investirao oko 70 miliona KM, a najznačajnija ulaganja su bila u u širenje i unapređenje LTE mobilne mreže, izgradnju optičkih fiksnih mreža te poboljšanje korisničkog iskustva."
5G mreža
Kazao je i kako je u protekloj godini zabilježen rast broja korisnika, posebno u sektoru mobilnih tehnologija: "Također, u drugim korisničkim segmentima trudili smo se zadovoljiti potrebe naših korisnika, što je rezultiralo rastom ukupnog prihoda."
Na pitanje, šta mogu očekivati dioničari Telecoma kada je riječ o dividendi – hoće li biti isplaćena i koji je njen očekivani ukupan iznos, posebno kada je riječ o malim dioničarima, odgovorio je:
"BH Telecom je dioničarima u 2024.godini isplatio 70,0 miliona KM dividende iz akumulirane dobiti za prethodne godine, a krajem decembra se na Skupštini Društva očekuje donošenje Odluke kojom se odobrava dodatna dividenda u iznosu od 11,0 miliona KM, što sve potvrđuje stabilnost BH Telecom-a i posvećenost stvaranju vrijednosti za dioničare. Društvo dosljedno poštuje principe korporativnog upravljanja, čime osigurava da mali dioničari imaju pravo na dividendu proporcionalno svom udjelu u kapitalu. Iznos planirane dividende u 2025.godini će biti razmatran nakon revidiranja i usvajanja Izvještaja o poslovanju za 2024.godinu, ali mogu reći da će Uprava Društva i dalje raditi na osiguravanju stabilnih finansijskih rezultata i težiti redovnoj isplati dividendi."
"U domenu poboljšanja iskustva prilikom pristupa internetu, već smo uradili dodatna testiranja na svim optičkim pristupnim mrežama i uskoro očekujemo i dodatno povećanje pristupnih internet brzina uključenih u postojeću ponudu Moja TV. Svjesni smo da je podrška korisnicima trenutno možda naša i najslabija karika i ulažemo dodatne napore i angažman da unaprijedimo ovaj segment poslovanja. U okviru nove reorganizacije procesa, poseban fokus usmjeren je na izmjene internih procedura rada kako bi korisnik bio stavljen u središte pažnje. Ovakav pristup omogućava bržu reakciju na zahtjeve korisnika, unapređenje kvaliteta mreže i pružanje sveobuhvatne podrške korisnicima", izjavio je, između ostalog, a onda je uslijedilo vrlo zanimljivo pitanje:
PINK kanali
Kada već govorimo o kablovskoj televiziji BH Telecoma, možete li nam pojasniti zašto su u njenoj ponudi dominantni kanali TV Pinka, koji je oličenje šunda, neprofesionalnosti i promocije ratnohuškačke politike? Zar ne postoji alternativa kojom biste privukli pretplatnike?
Kovačević je odgovorio ovako:
"Ovo pitanje već duže vrijeme privlači pažnju javnosti, te smo mu pristupili sistematično, analizirajući ponude drugih operatera na tržištu, potrebe i zahtjeve korisnika, kao i uslove za nabavku TV prava. Iako Pink paket predstavlja veliki broj TV kanala, većina ih se ipak odnosi na ponudu filmskog sadržaja, koju su naši korisnici upravo svojom gledanošću ocijenili kao atraktivan segment ponude. Dodatne pakete unutar Pink grupacije korisnici aktiviraju samostalno na zahtjev, te nisu dio osnovne ponude paketa. Kada je u pitanju ponuda supstitucije TV kanala, svjedoci smo da BH Telecom kontinuirano uvodi u ponudu nove TV kanale, koji mogu biti adekvatna zamjena sa aspekta pažnje korisnika. Međutim, statistika gledanosti i zahtjevi korisinika ukazuju na određen stepen interesovanja za kanale koje navodite, a kao tržišno orjenitirana kompanija, dužni smo se ponašati u skladu sa potrebama i navikama tržišta. Tokom 2025. godine dodatno ćemo obogatiti našu ponudu kanala, a analize potreba i navika korisnika će dati odgovore i smjernice za dalju distribuciju i kreiranje paketa za tržište." Kazao je i kako se aktivno pripremaju za uvođenje novih tehnologija (uključujući, ali ne samo 5G), a sama implementacija ovisi o regulatornom okruženju.
Kao vrlo značajno pitanje izdvojio je promjenu promjenu organizacione strukture BH Telecoma, čiju neadekvatnost je ranije prepoznao kao "mogući izvor svih ostalih problema"?
"Pokrenuli smo proces reorganizacije kao ključni korak ka osiguranju dugoročne stabilnosti kompanije i daljeg unapređenja poslovanja. (...) Zvanični početak obavljanja poslovnih procesa po novoj organizacionoj shemi će biti proljeće 2025. godine, a o prvim rezultatima i efektima ćemo osvrte praviti i analizirati krajem 2025. godine."
Podobni vs sposobni radnici
Dodao je i sljedeće: "Politike zapošljavanja u javnom sektoru, posebno do izmjena radnog zakonodavstva i uvođenja obaveznog javnog konkursa, su najblaže rečeno, bile (i jesu) vrlo problematične, a posljedice živimo svi zajedno. BH Telecom je ogroman sistem sa gotovo 3000 zaposlenih i sasvim sigurno ima dio kadra koji je angažovan zbog podobnosti, a ne sposobnosti. Međutim, kao prvi čovjek kompanije, sada nakon već godinu dana rukovođenja, moram istaknuti da imamo dio zaposlenika koji su izuzetni profesionalci, sa zavidnim stručnim znanjima i kompetencijama. Upravo na taj dio zaposlenih se oslanjam u provođenju zacrtanih ciljeva i rezultat kojeg ćemo ostvariti i na kraju ove, prve godine novog menadžmenta, pokazuje da imamo ljudski potencijal koji može ostvariti dobar poslovni rezultat. Generalno posmatrajući, za loše poslovanje bilo koje organizacije, radnici su zadnji koje treba smatrati odgovornima."
Na pitanje, šta će biti u 2025, tek je odgovorio: "BH Telecom je, ako posmatramo deceniju ili više iza nas, kompanija propuštenih prilika. Slabo ulaganje u infrastrukturu i propuštanje akvizicije manjih operatera kreirali su slabosti zbog kojih sada trpimo posljedice.. (...) Imamo viziju, ljestvicu poslovnih ciljeva smo sami sebi podigli dosta visoko, a ja lično sam uvjeren da ćemo, uz tim sa kojim radim, postići sve zacrtano i pokazati da i kompanije u državnom vlasništvu mogu biti tržišno orjentisani i uspješni poslovni subjekti, sa vrhunskim performansama."
Na području Kantona Sarajevo nije mali broj starijih, bolesnih, nepokretnih ili slabo pokretnih osoba koje same žive.
U većini slučajeva o njima niko ne brine iako bi, zbog starosti i zdravstvenog stanja u kojem se nalaze, po svim pravilima trebali imati 24-satni nadzor.
Takve osobe uglavnom žive u stanovima, nemaju djecu ili su im djeca u inozemstvu, nemaju rodbine ili ih povremeno (jednom sedmično) obilazi član familije.
Uglavnom su prepušteni na milost i nemilost komšiluka.
Smještaj u ustanove
Osim što, zbog stanja u kojem se nalaze, jako teško žive, takve osobe su zbog niza razloga i potencijalna opasnost za okolinu.
Pitali smo Kantonalni centar za socijalni rad Sarajevo, da li znaju koliko uopće takvih osoba ima u KS, kakva su njihova prava i da li iko od nadležnih službi vodi brigu o njima
Naime, stare osobe koje trebaju 24-satnu brigu definisane su propisima iz oblasti socijalne zaštite kao jedna od kategorija korisnika socijalne zaštite i imaju pravo:
- smještaj u ustanove socijalne zaštite (gerontološke centre i domove za stare osobe koji se osnivaju kao privatne ili javne ustanove ili u ustanove sličnog tipa);
- kućnu njegu i pomoć u kući,
- novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe (po kantonalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite) ili dodatak za njegu i pomoć drugog lica po Federalnom propisu koji uređuje oblast socijalne zaštite.
Smještaj u ustanove socijalne zaštite se, kako navode iz Kantonalnog centra za socijalni rad Sarajevo, realizira na dobrovoljnoj osnovi.
- Starije osobe se putem Centra mogu smjestiti u ustanove socijalne zaštite samo pod uvjetom da su saglasne sa smještajem što se dokazuje izjavom koju potpisuju prije smještaja. Usluge kućne njege i pomoći u kući starije osobe ostvaruju pod uvjetom da stručna institucija utvrdi da je takva pomoć potrebna osobi, da osoba ne ostvaruje pravo na novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe (po Kantonalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite) ili dodatak za njegu i pomoć drugog lica (po Federalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite). Također, da nema mogućnost da joj pomoć osigura roditelj, bračni drug ili djeca, da joj prihod po članu domaćinstva ne prelazi 30 posto prosječne plaće i da nema ugovor o doživotnom izdržavanju - navode iz Kantonalnog centra za socijalni rad Sarajevo.
Kada je riječ o pravu na novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe (po Kantonalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite) ili pravu na dodatak za njegu i pomoć drugog lica (po Federalnom propisu koji uređuje oblast socijalne zaštite), važno je, dodaju iz Centra za socijalni rad, napomenuti da osobe koje su ostvarile pravo na novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe po Kantonalnom propisu ne mogu ostvariti pravo na dodatak za njegu i pomoć drugog lica po Federalnom propisu.
- Istovremenoje važno naglasiti da osobe koje su ostvarile pravo na kućnu njegu i pomoć ne mogu ostvariti pravo na novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe (po Kantonalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite) ili dodatak za njegu i pomoć drugog lica (po Federalnom propisu koji uređuje oblast socijalne zaštite). Dakle, navedena prava isključuju jedno drugo i stara osoba odlučuje koje od prava će da koristi. Evidenciju korisnika koji su ostvarili navedena prava vodi Centar za socijalni rud premka mjestu prebivališta korisnika - objašnjavaju iz Centra za socijalni rad.
Novčana davanja
Navode da im nije poznat tačan broj osoba koje trebaju 24-satnu podršku iz razloga što se evidencije vode na temelju ostvarenih prava.
- Prema našim evidencijama sa 31. 12. 2024. godine u JU Kantonalni centar za socijalni rad registrovano je da pravo na novčanu naknadu za pomoć i njegu druge osobe (po Kantonalnom propisu iz oblasti socijalne zaštite) ostvaruje ukupno 1.156 korisnika. Pravo na dodatak za njegu i pomoć drugog lica (po Federalnom propisu koji uređuje oblast socijalne zaštite) ostvaruje ukupno 9.769 korisnika, dok pravo na smještaj u ustanove socijalne zaštite (domove za stare osobe/gerontološke centre) ostvaruje 280 korisnika - ističu iz Centra za socijalni rad.
Kažu da trenutno na evidenciji Centra za socijalni rad nema starih osoba koje koriste usluge kućne njege i pomoći u kući.
- Razlog za to je mogućnost izbora koja je ostavljena korisnicima, zahvaljujući kojoj oni u pravilu između novčanog davanja i socijalnih usluga biraju ovo prvo - stoji u odgovoru kojeg smo dobili iz Kantonalnog centra za socijalni rad Sarajevo.
Dok neki u januaru marljivo rade na novogodišnjim odlukama, drugi će se možda prijatno iznenaditi kada im na vrata pokuca neočekivana finansijska sreća.
Zvijezde su odlučile da budu velikodušne prema dva horoskopska znaka koja će u ovom mjesecu doživjeti pravo “bogatstvo iz vedra neba”. Dakle, prijatno iznenađenje već na početku godine.
Ukoliko ste među ovim znakovima, šta da vam kažemo, nego – blago vama, pravi ste srećnici!
Evo koji znakovi bi mogli da iz januara 2025. godine izađu punih džepova ili, pak, uvećanog bankovnog računa.
Blizanci
Blizanci su poznati po svom šarmu i brzom razmišljanju, ali u januaru će ih sreća počastiti na način koji nisu očekivali.
Za njih novac neće doći kroz naporan rad, već kroz slučajnost koja izgleda kao iz filma.
Možda će pronaći staru kovertu s novcem među zaboravljenim stvarima, osvojiti na nagradnoj igri u koju su se prijavili iz dosade ili čak dobiti neočekivani povraćaj novca za nešto što su već odavno zaboravili.
Blizanci su prirodno skloni komunikaciji, pa se može dogoditi da kroz usputni razgovor dobiju poslovnu ponudu koja će im napuniti džepove.
Njihova reakcija “Znao sam da je ovo moja godina!” Uz ovakvu sreću, možda počnu vjerovati i u karmu.
Škorpija Škorpije su intuitivni i uvijek korak ispred drugih, a u januaru će im ta intuicija donijeti finansijsku sreću.
Njihova sposobnost prepoznavanja prilika biće na vrhuncu, pa će možda uložiti u nešto naizgled nebitno, a zatim otkriti da su pogodili džekpot.
No, budući da Škorpije vole tajne, neće baš svima otkriti odakle dolazi njihov iznenadni priliv novca.
Osim toga, nije isključeno da će Škorpije dobiti nasljedstvo o kojem nisu ni sanjali ili napokon dobiti zaostalu isplatu za neki davno obavljen posao, prenosi 92.
Zvijezde su im naklonjene, a oni će to, naravno, mudro iskoristiti i sačuvati do zadnje pare – jer ko bolje od njih zna kako da čuva ono što dobije?
Bosna i Hercegovina suočava se s izazovima stabilnosti zbog mogućnosti odcjepljenja Rs, dok su odnosi između Bošnjaka i Hrvata često napeti. Potencijalna autonomija za Sandžak ili Hercegovinu. EU bi mogla igrati ključnu ulogu u stabilizaciji regije, no ako taj proces ne uspije, nacionalističke težnje mogle bi ponovno destabilizirati granice
Zagađenje zraka ubija 13 ljudi svake minute, a veliki broj tih smrtnih slučajeva zabilježen je u gradovima širom svijeta. Međutim, dok građani Balkana još čekaju na konkretna rješenja, mnogi svjetski gradovi već decenijama poduzimaju mjere kako bi smanjili zagađenje i poboljšali kvalitet života. Kina, na primjer, postigla je izvanredan uspjeh u smanjenju zagađenja u glavnom […]