Turska je blokirala pristup platformi društvenih medija Instagram, saopštilo je danas tursko regulatorno tijelo za informacione tehnologije, bez navođenja razloga i koliko će trajati zabrana.
Ta odluka je objavljena na sajtu turskog regulatornog tela za informacione tehnologije.
Zabrana je uslijedila nakon što je turski zvaničnik za telekomunikacije Faretin Altun kritikovao Instagram zbog toga što je blokirao objave u kojima je bilo izraženo saučešće povodom ubistva političkog lidera Hamasa Ismaila Hanijea, prenio je Rojters.
Altun, koji je šef za komunikacije turskog predsjedništva, napisao je na platformi X da je riječ o očiglednoj cenzuri jer Instagram nije naveo da je bilo kršenja pravila za objavljivanje na toj platformi kada je blokirao objave u kojima je bilo izraženo saučešće povodom ubistva Hanijea.
Politički šef Hamasa Ismail Hanije ubijen je u iranskoj prestonici, Teheranu, eksplozivnom napravom koja je bila skrivena nedeljama ranije, javio je Si-En-En (CNN).
Iranska vlada i Hamas okrivljuju Izrael za ubistvo Hanijea.
Izrael nije ni potvrdio, niti demantovao svoju umiješanost.
Izraelski zvaničnici su informisali američke zvaničnike o operaciji tek nakon atentata, rekao je izvor.
Iranski državni mediji i Hamas ranije su nagovijestili da je Hanije ubijen raketom ispaljenom izvan zgrade.
Zbog Hanijevog ubistva Iran je zaprijetio Izraelu da će se osvetiti, što je podstaklo zabrinutost da ne dođe do eskalacije sukoba na Bliskom istoku, prenosi Rojters.
Član Predsjedništva BiH Denis Bećirović razgovarao je s premijerom Kosova Albinom Kurtijem. Tokom razgovora zajednički je konstatirano da svi na zapadnom Balkanu trebaju raditi na jačanju regionalne saradnje, mira, stabilnosti i dobrosusjedskih odnosa.
Na početku razgovora Bećirović je naglasio da pojedini političari iz bh. entiteta RS trebaju prestati s gebelsovskom propagandom.
- Danas se ne razgovara o priznanju Kosova, jer je svima jasno da je za takvu odluku potreban konsenzus u Predsjedništvu BiH. Odgovorni ljudi uvijek trebaju insistirati na poštovanju principa ustavnosti i zakonitosti, ali i konstruktivnim razgovorima o implementaciji potpisanih sporazuma iz Berlinskog procesa. Nikome nećemo dozvoliti da i pomisli da može disciplinirati čelnike države Bosne i Hecegovine i određivati im s kim, gdje i kad mogu razgovarati. To neka trajno zaborave - poručio je Bećirović.
Kretanje s ličnim kartama
Zajednički je konstatirana važnost odluke Kosova da od 1. januara 2025. jednostrano dopusti slobodno kretanje sa ličnim kartama građanima Bosne i Hercegovine, povodom 10. godišnjice Berlinskog procesa.
Bećirović je istakao značaj provođenja svih obaveza proisteklih iz Berlinskog procesa. U Berlinu su potpisani sporazumi koji podrazumijeva kvalitetnije povezivanje regiona zapadnog Balkana, uz prilagođavanje standardima Evropske unije. Između ostalih, potpisan je i Sporazum o slobodi kretanja s ličnim kartama na Zapadnom Balkanu. U tom smislu on je podsjetio je da je sporazume iz Berlina potpisao predsjedavajući Vijeća ministara BiH i visoki funkcioner SNSD-a Zoran Tegeltija. Sporazum je podržao i Milorad Dodik i zato je neodgovorno da se on protivi dobronamjernim razgovorima u okviru Berlinskog procesa.
Bećirović je podvukao činjenicu da su Srbija, Albanija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Kosovo ratificirali sve sporazume o liberalizaciji kretanja u regionu. Nažalost, državljani Kosova, zbog nerazumnih blokada iz bh. entieta RS još uvijek nemaju mogućnost slobodnog ulaska u Bosnu i Hercegovinu, što predstavlja kršenje potpisanih sporazuma Berlinskog procesa.
Bećirović je podsjetio da je bivši predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik uputio zvanični poziv predsjedniku Kosova Hašimu Tačiju (Hashim Thaci) da dođe na samit Procesa saradnje u Jugoistočnoj Evropi (SEECP) u Sarajevu. To je bio dobar Dodikov potez i zato on ne treba voditi politiku diskontinuiteta.
Istina o genocidu
Bećirović se zahvalio Kosovu na solidarnosti i podršci u promoviranju istine i pravde o genocidu nad Bošnjacima. Skupština Kosova je 7. jula 2021. izglasala Rezoluciju kojom se osuđuje genocid počinjen u Srebrenici u julu 1995. godine. Rezolucija propisuje zabranu negiranja genocida i obilježavanje 11. jula kao Dana sjećanja na genocid u Srebrenici.
Također je izrazio zahvalnost za pomoć i solidarnost Kosova s Bosnom i Hercegovinom nakon katastrofalnih poplava koje su početkom oktobra ove godine pogodile našu državu. Vlada Kosova je osigurala finansijsku pomoć Bosni i Hercegovini za oporavak od katastrofalnih poplava.
Ništa ne kvari toplu atmosferu u domu kao neprijatan miris dima koji se širi svuda dok pokušavate da naložite vatru. Ali, da li ste se ikada zapitali zašto se to dešava i kako to možete da sprečite?
Otkrivamo najčešće greške i trikove kako da vaša peć ili kamin rade kako treba.
Dimnjak
Začepljen ili zaprljan dimnjak je najčešći razlog za dim u kući. Čađ, ptičja gnijezda ili prosto neodržavanje mogu blokirati protok vazduha. Rješenje je redovno čišćenje dimnjaka najmanje jednom godišnje.
Loš protok vazduha
Ako dim ne izlazi napolje, moguće je da vaš dom nema dobar protok vazduha. To se dešava kada nema dovoljno svježeg vazduha koji ulazi u prostoriju. Otvorite prozor na trenutak dok ložite, kako biste obezbijedili ravnotežu pritiska.
Mokro drvo
Loženje mokrog ili sirovog drveta može proizvesti više dima nego toplote. Uvijek birajte suvo i staro drvo koje je stajalo najmanje šest mjeseci – garantovaće čistiji plamen i manje dima.
Pogrešan način loženja
Vjerovali ili ne, redoslijed slaganja drva i potpale ima veliki uticaj. Počnite s manjim grančicama i papirom na dnu, a zatim dodajte veća drva. Loženje odozgo prema dole smanjuje dim i omogućava postepeno sagorijevanje.
Temperatura je bitna
Ako peć ili kamin nisu dovoljno zagrijani prije nego što dodate drva, dim će ostati zarobljen unutra. Prvo zagrejte dimnjak malim vatrom kako biste pokrenuli prirodni tok vazduha.
Problem je sama peć ili kamin
Nekad je problem u konstrukciji. Ako dimnjak nije dovoljno visok ili je previše uzak, dim će se vraćati u prostoriju. Konsultujte stručnjaka za eventualne korekcije.
Dim u kući nije samo neprijatan već i potencijalno opasan. Uz nekoliko jednostavnih koraka možete ga se riješiti zauvijek. Pripremite svoj dom za zimu kako treba i uživajte u toplini bez muke i dima, prenosi Krstarica.
Radovi na sanaciji oštećenja dijela željezničke pruge kod Komadinovog Vrela, nedaleko od Jablanice, zbog kojeg je već dva mjeseca potpuno obustavljen željeznički saobraćaj na dionici Sarajevo – Mostar, uveliko traju. Predstavnici turske kompanije Cengiz Insaat, koja je na sebe preuzela sanaciju ove dionice, kazali su za Anadolu kako će učiniti sve da u najkraćem mogućem roku završe radove i ovu željezničku liniju ponovo učine dostupnom građanima Bosne i Hercegovine.
Gotovo dva mjeseca u zraku je visio komad pruge uz magistralni put M-17, nakon što je usljed katastrofalnog klizišta, 4. oktobra ove godine, odvojen od tla. U javnosti je raslo nezadovoljstvo zbog nepoduzimanja koraka ka obnovi pruge, zbog čijeg prekida se, prema nekim procjenama, štete mjere milionima maraka. I dok je trajala neizvjesnost kada će pruga biti popravljena, iz turske kompanije Cengiz Insaat ponudili su da doniraju radove i obave rekonstrukciju pruge na toj dionici.
Ekipa Anadolu obišla je lokalitet nedaleko od Donje Jablanice, gdje radovi na obnovi pruge traju već od subote. Na terenu je sva neophodna mehanizacija i osoblje kompanije Cengiz Insaat koji ulažu velike napore da se radovi što prije budu gotovi i pruga učini funkcionalnom. Sve što je potrebno za realizaciju projekta imaju, a jedino što očekuju, kako su kazali, jesu povoljni vremenski uvjeti.
Građevinski inženjer u kompaniji Cengiz Insaat i vođa radova na obnovi pruge Salih Kerim Bozkan kazao je kako su u toku pripremni radovi na izgradnji mosta preko kojeg će biti povezana pruga iz Sarajeva ka Mostaru.
"Most će biti sa dva bočna stuba, imamo raspon od 26 metara. Trenutno smo u fazi priprema za izgradnju bočnih stubova. Mašina za bušenje upravo počinje s radom, na dva bočna stuba imat ćemo po šest bušenja. Nakon što završimo proizvodnju šipova-stubova, idemo sa gradnjom temelja, a potom i s gornjim dijelom mosta", pojasnio je Bozkan.
Na terenu je moguće vidjeti sve mašine neophodne za rad, tu su bager, buldožer, mašina za stubove, pokretni kran, kamioni, valjci.
"Trenutno je tu 15 ljudi. Naravno, broj ljudi će se povećavati u narednom periodu kada pođemo sa proizvodnjom betona. Plan je da tu bude oko 25 radnika", kazao je Bozkan.
Pojasnio je kako najzahtjevniju fazu projekta čini zapravo priprema platforme za mašinu za šipove-stubove.
"To upravo ono što sada radimo, kao što znate riječ je o mašini koja je teška oko 50 tona. Ispod nas je magistralni put M-17 i nije jednostavno držati mašinu na ovoj visini, zbog toga gradimo čvrsti kameni zid. Na jednoj strani (od Sarajeva) smo to već završili u toku je druga (od Mostara) i to bi trebalo biti gotovo za nekoliko dana", kazao je Bozkan.
Na pitanje kada otprilike očekuju da bi radovi na izgradnji mosta i povezivanju željezničke linije trebali biti završeni, Bozkan je odgovorio:
"Imamo sve što je neophodno. Sada nam je važno samo da nas vrijeme posluži. Ne mogu dati tačan datum. Kao što vidite, upravo pada kiša i ne znamo u kojoj mjeri će to ometati rad. Ali čak i ako bude padala kiša mi ćemo nastaviti raditi. Cengiz Insaat trenutno u Bosni ima dva svoja gradilišta i sve što nam bude potrebno bit će i obezbijeđeno. Dok god nam vremenske prilike budu na ruku mi ćemo dati sve od sebe da to završimo u najkraćem roku i učinimo željeznički saobraćaj dostupnim građanima Bosne i Hercegovine.“
Kompanija Cengiz Insaat se inače od prvog dana nakon katastrofalnih poplava stavila na raspolaganje bh. službama za čišćenje i otklanjanje otpada u Donjoj Jablanici, ustupila svoju mehanizaciju i uposlenike. Bozkan ističe kako kompanija i kroz besplatnu realizaciju projekta obnove pruge želi jasno pokazati da je u ovim teškim trenucima uz građane Bosne i Hercegovine.
"Naše bratstvo sa bosanskim narodom traje dugi niz godina. Mi, kao Cengiz Insaat ali i kao turska država smo uvijek uz ovaj narod kada god im je to potrebno. Koliko god je u našoj moći mi smo tu uz njih. Ne samo mi kao Cengiz Insaat tu je i naše osoblje koji su Bosanci i Hercegovci. Završit ćemo ovo što prije moguće“, zaključio je Salih Kerim Bozkan.
Na terenu je i Alenko Topuz, inženjer geodezije u kompaniji Cengiz Insaat, koji je kazao kako radovi teku po planu.
"Radovi teku po planu, najteže nam je da trenutno pripremiti mašinu za šipove, odnosno da pripremimo platformu na kojoj će se mašina kretati i bušiti (rupe) za šipove. Poslije će naši radnici izvršiti betonske dijelove posla“, naveo je Topuz.
Govoreći o tome kad bi radovi mogli biti gotovi, Topuz je također kazao kako je vrlo važno da ih posluži vrijeme na terenu i kako očekuju da bi radovi trebali biti gotovi za nekih 40 dana.
Je li bolje isključiti bojler ili ga držati stalno uključenim i kako uštedjeti, rasprave su to koje se često vode u raznim razgovorima. Tema bojlera i potrošnje uvijek je aktualna.
Neko će vam reći da je puno racionalnije ostaviti bojler uključen cijeli dan i noć, jer tada ne mora zagrijati svu vodu, već samo održava toplinu, a drugi zagovaraju teoriju da ga je najbolje uključiti kada je potrebno.
Apsolutno nije istina da je za novčanik bolje imati bojler stalno uključen. Naravno, sve ovisi o broju ukućana. Stoga, ako se radi o samcu ili bračnom paru, racionalnije je da bojler pale prema potrebi. S druge strane, ako se radi o obitelji s velikim brojem članova, vjerojatno im je najzgodnije da bojler bude stalno uključen jer će nekome svakog trenutka trebati voda.
Važnu ulogu igra i namjena bojlera. Ako je bojler namijenjen samo za tuširanje, onda ga ima smisla povremeno uključiti, a ako je riječ o velikom protočnom bojleru koji koristite i za kuhinjske potrebe, onda ga ima smisla povremeno uključivati jer tada ćete ga najvjerojatnije vrlo rijetko gasiti, kažu stručnjaci.
Stoga je ekonomičnije uključiti ga kada je potrebno, a naravno, ako već vodite računa o uštedi, onda ga uključite kada je tarifa jeftinija, dodaju profesionalni električari, piše Jutarnji.
Agencija za nadzor nad tržištem Bosne i Hercegovine izvijestila je da je igračka dječija kolica Sinsay nesigurna za upotrebu i treba je odmah prestati korisiti.
Kako navode iz Agencije, ova kolica imaju samo jedan mehanizam za zaključavanje i nisu dovoljno otporna na opterećenje. Usljed toga kolica se mogu lako sklopiti, pa dijete tokom igre može pasti na tlo.
Uvoznik ove igračke je kompanija LPP BH d.o.o. Banja Luka, a radi se o artiklu broj modela: 7938R-MLC-ONE, Bar-kod: 5905571765196.
Iz Agencije su izdali preporuku potrošačima koji posjeduju ovaj proizvod da ga prestanu koristiti.