Zašto curi voda iz auspuha i trebate li zbog toga brinuti?

Neki vozači primjećuju da im voda ponekad curi iz auspuha. Ovo se dešava čak i u modernijim automobilima.

Zato i ne čudi što voda koja curi iz auspuha novog (ali i starog) automobila može da izazove uznemirenost kod vlasnika.

Da, voda može da kaplje iz auspuha. Međutim, kako se ispostavilo, zabrinutost većine korisnika automobila oko prisustva vode u izduvnom sistemu je uveliko preuveličana, piše sajt Automobili.ba.

Kapanje vode iz auspuha je često prirodna pojava, iako se javlja samo kada je ispunjeno nekoliko uslova. Naravno, to može biti i simptom kvara motora, ali takva situacija je relativno rijetka.

Pa da vidimo zašto voda kaplje iz izduvne cijevi i šta možemo da uradimo da se toga riješimo.

Odakle dolazi voda u izduvnom sistemu?

Voda iz izduvne cijevi je u izvjesnoj mjeri nuspojava rada motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Kao što znamo, motoru je pored goriva potreban i vazduh, koji uvijek sadrži malo vlage.

Prilikom sagorijevanja smješe goriva i vazduha dolazi do reakcije koja rezultira stvaranjem ugljen-dioksida i niza drugih jedinjenja, kao što su ugljen-monoksid, azot-oksid i ugljovodonici.

Među njima je i voda, koja nema gdje da “pobjegne” osim u auspuh. Napušta sistem tek u njegovom završnom dijelu, odnosno na kraju izduvne cijevi.

Imajući sve ovo na umu, iz izduvnih gasova vašeg automobila trebalo bi stalno da curi voda. Pa zašto to nije slučaj?

Kada se izduvni sistem zagrije, voda jednostavno ispari i od nje nema vidljivog traga. Pa zašto onda ponekad kaplje iz auspuha?

Ovo se dešava kada sistem nije uspio da dostigne visoku temperaturu i voda nije imala vremena da ispari. Tako voda obično kaplje iz izduvne cijevi automobila koji se vozi na kratke udaljenosti (motor ne dostiže radnu temperaturu ili to čini samo na kratko).

Ovom procesu pogoduje niska temperatura okoline, jer vazduh obično sadrži dosta vlage.

Kako se riješiti vode iz izduvnog sistema?

Najlakši način da se riješite vode iz auspuha je da jednostavno odvezete automobil na dužu vožnju. Dovoljno da izduvni sistem dostigne potrebnu temperatura pri kojoj će voda ispariti iz njega.

Nekoliko kilometara je obično dovoljno. Nakon vožnje, voda u auspuhu treba da nestane, a iz cijevi da izlaze samo izduvni gasovi.

Da li i kada ovo može biti znak ozbiljnog kvara motora?

Voda u izduvnom sistemu takođe može biti simptom ozbiljnijeg kvara na motoru, međutim ovaj kvar je obično praćen i drugim simptomima, kao što su prekomjerni dim iz izduva ili sumnjiv miris (npr. paljevine).

Oni mogu biti rezultat sagorijevanja motornog ulja ili oštećenja zaptivke glave cilindra, što dovodi do ulaska rashladne tečnosti u komoru za sagorijevanje.

Voda takođe može da kaplje iz izduvnog sistema na mjestu gdje se prigušivač spaja sa katalizatorom (kada je zaptivka glave motora oštećena).

 

(B92)