Velike vrućine posljednjih dana reflektuju se na sve sfere naših života. I dok svakodnevno govorimo o zaštiti od toplotnog vala, visokih temperatura i dehitracije, mi se pitamo i kako vrućina šteti automobilima. U nastavku ćemo dobiti odgovore na ta pitanja. Gost Novog dana je bio automehaničar Aleksandar Ivić.
Vrućina najviše šteti unutrašnjosti automobila, ističe Ivić, a sve komponente su izložene velikim temperaturama, kada je automobil zatvoren i parkiran.
“Ono što možemo uraditi da zaštitimo automobil je da nađemo sklonište, recimo ispod drveta, negdje gdje je hlad ili postaviti neku zaštitu sa unutrašnje strane vozila. Vreline utiče i na lak i boju, to dugoročno ostavlja posljedice. Također na matiranje boje, blijedi enterijer automobila…”, istaknuo je Ivić.
Više intervencija je u zimskom periodu, mada, navodi naš sugovornik, nije velika razlika ni ljeti.
“Mnogo problema ima i sa hlađenjem i rashladnim sistemom motora, koji je izložen visokim temperaturama. Sve mora raditi savršeno kao bi se automobil ohladio i kako ne bi došlo do oštećenja na motoru”, ističe.
Također, i kočnice su jako izložene, jer se teže kočioni sistem rashlađuje na visokim temperaturama. A dodaje Ivić, i klima uređaji su opterećeni na visokim temperaturama, gdje se od klima uređaja zahtjeva da je u savršenom stanju.
Pitamo, kolika je mogućnost da se automobila zapali na visokim temperaturama.
“Najveći uzrok zapaljenja u automobilima je neispravnost u električnim instalacijama automobila. Čim je automobil opterećen radom klima uređaja, samim tim i električne instalacije trpe. Ukoliko postoji curenja ulja na motoru, ili goriva, i to može biti uzročnik zapaljenja automobila“, kaže automehaničar.
Također, pojasnio je da rad klime utiče na potrošnju goriva. Sve zavisi od veličine automobila i kubikaže. Otprilike pola litra do litar može da poraste potrošnja goriva uz uključen klima uređaj.
Objava Zašto se zapali automobil u vožnji i koliko rad klime utiče na potrošnju goriva pojavila se prvi puta na PressMedia.